بعید می‌دانم نجفی برای وزارت معرفی شود

به گزارش افکارنیوز، قاسم جعفری امروز اظهار کرد: تاکنون هیچ گزینه‌ای از سوی دولت برای معرفی به مجلس شورای اسلامی قطعی نشده و مجلس این آمادگی را داشته تا پس از معرفی کاندیدای تصدی این وزارتخانه بررسی‌های خود را داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره افزایش پذیرش دانشجو در مقطع دکترا دانشگاه آزاد اسلامی هم اظهار کرد: این موضوع در نخستین نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات مجلس بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر تأمین زیر ساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکترا دانشگاه آزاد اسلامی می‌طلبد تا زیرساخت‌های آن هم فراهم شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین پذیرش دانشجو در این مقطع را باعثایجاد مطالبات دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این مقطع تحصیلی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه به واسطه آن که ماهیتا زیر نظر وزارت علوم است بایستی پاسخگوی اقدامات باشد افزود: البته این دانشگاه دارای هیئت امنایی بوده که وظایف و اختیاراتی را دارند که به هر شکل بایستی درباره برنامه دانشگاه درباره افزایش پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا پاسخگو باشند.

جعفری با بیان اینکه وزیر سابق علوم عنوان کرده که دانشگاه آزاد اسلامی از هفت دولت آزاد است ادامه داد: انجام تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی توسط مجلس برای بررسی مسائل و پاسخگویی این دانشگاه انجام شد که تأثیر خوبی بر نظارت‌پذیری دانشگاه داشت.

وی با یادآوری اینکه پاسخگو بودن دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگان به نفع دانشگاه و مصالح نظام است اظهار کرد: اقدامات خوبی توسط این دانشگاه در ابعاد مختلف انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: البته هنوز اقداماتی نیز باید توسط این دانشگاه در راستای مأموریت باید انجام شود.