گله دانشجویان از عدم دریافت وام شهریه

به گزارشافکارنیوز،برخی دانشجویان دانشگاه آزاد اعلام کرده اند که صندوق رفاه واحد محل تحصیلشان مبادرت به ارائه وام شهریه نمی کند.

اکثر دانشجویان دانشگاه آزاد به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد متقاضی دریافت وام شهریه یک میلیون تومانی صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند. اقساط این وام نه ماه بعد از دانش آموختگی، قابل پرداخت است.

اما این روزها برخی دانشجویان که بر اثر افزایش شهریه، توان پرداخت مبلغ کامل هزینه ها را ندارند متقاضی دریافت وام شده اند و بر اساس اعلام برخی از این دانشجویان صندوق رفاه واحد تحصیلی شان اعلام کرده که فعلاً از وام شهریه خبری نیست.

سعید کاردار - معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: وام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به علت داشتن بیشترین متقاضی، با محدودیت مواجه است و احتمال دارد هنوز دستورالعمل اختصاص این وام به دانشجویان در سال تحصیلی جدید، ابلاغ نشده باشد.

وی درباره اختصاص سایر وامها به دانشجویان متقاضی در دانشگاه آزاد، تاکید کرد: در صورتیکه دانشجویان دانشگاه آزاد متقاضی دریافت شهریه در نیمسال تحصیلی جدید باشند می توانند از وامهایی که صندوق رفاه دانشگاه آزاد در اختیار دارد، استفاده کنند.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه آزاد، این وامها در همین نیمسال قابل پرداخت است.

وامهایی که دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار دانشجویانش قرار می دهد کوتاه مدت بوده و لازم است پیش از دانش آموختگی، تسویه شود.