درز اطلاعات محرمانه ارتش در جنگ غزه!

به گزارش افکارنیوز، «موشه یعلون» به «بنی گانتز»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده تا تحقیقاتی را درباره افسر ارشد ذخیره‌ای که اطلاعات محرمانه را در طول جنگ غزه در اختیار «نفتالی بنت»، وزیر اقتصاد این رژیم قرار داده، آغاز کند.

بر اساس این گزارش، این افسر ارشد به خاطر انتقال اطلاعات بر خلاف دستورات، از سمت خود برکنار شده است. یک منبع امنیتی در این باره گفت، نفتالی بنت از این اطلاعات برای حمله به مقامات ارشد وزارت جنگ اسرائیل در نشست‌های کابینه امنیتی استفاده می‌کرده است.

بر اساس گزارش کانال ۲ اسرائیل، خاخام «آویچای رونسکی»، خاخام سابق وزارت جنگ اسرائیل، افسری است که گانتز او را برکنار کرد. با این حال، رونسکی که اکنون برای انجام دیداری در کانادا به سر می‌برد، در گفت‌وگو با «عاروتص شوع» گفت که از چنین تصمیمی خبر ندارد و سپس افزود: «من هرگز اطلاعات ارتش را در اختیار بنت قرار نداده‌ام.»

با این حال، بر اساس گزارش کانال ۱۰ اسرائیل، افسری که اطلاعات درباره تصمیم وزارت جنگ اسرائیل برای حمله زمینی به تونل‌ها و سایر تسلیحات حماس را در اختیار بنت قرار داده است، اخراج شده.

بر اساس این گزارش، موشه یعلون، نفتالی بنت را به استفاده سیاسی از اطلاعات نظامی متهم کرده است. دفتر بنت نیز در واکنش به این موضوع، ایراد اتهام از سوی منابع سیاسی و امنیتی را به منزله گستاخی تلقی کرده است.

در همین راستا، اوریت استراک، نماینده کنیست (پارلمان اسرائیل) از حزب خانه یهود نیز از یعلون به خاطر متهم کردن نفتالی بنت (رئیس حزب خانه یهود) به استفاده از اطلاعات محرمانه ارتش انتقاد کرد و با اشاره به تاثیر شجاعت و خلاقیت بنت بر عملیات صخره سخت، گفت: حماس به سمت ما راکت پرتاب کرده اما یعلون مشغول سرزنش کردن خاخام رونسکی و متهم کردن بنت است.