بسیاری بر این باورند که آمریکا به دنبال نقشه جدید خاورمیانه است. خاورمیانه جدید اوباما، با آن‌چه کاندولیزا رایس در دوران بوش در مورد آن صحبت می کرد بسیار متفاوت خواهد بود.(Lattuf)

مدیران اپل اظهار داشته اند که می‌خواهند با طراحی برنامه های قابل نصب روی ساعت هوشمند اپل، کاربران دیگر ساعت‌ها را به استفاده از این ساعت ترغیب کنند.(Pittsburgh Tribune - Review)

نهنگ غول‌پیکر اما خسته اقتصاد دنیا. مجمع جهانی اقتصاد موسوم به " داووس تابستانی " دریک نشست سه روزه چالش های اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و به‌ویژه بحران کسری بودجه را بررسی کرد.(Arab News)

موج استقلال طلبی تمام اروپا را فرا گرفته است. اسکاتلندی ها با برگزاری همه پرسی سکان دار این تحول هستند و پس از انها کاتالان‌ها در اسپانیا. حتی اهالی شرق اوکراین هم دست به سلاح برده اند تا استقلال خود را از دولت مرکزی اعلام کنند.(The Moscow Times)

جهان هر روزه شاهد جنگ، درگیری و بیماری است و چشم انتظار کشورهای جهان است تا راه حلی برای این موضوع پیدا کند.(China Daily)

فائو اعلام کرد بیش از یک میلیون نفر در سومالی با خطر گرسنگی شدید رو به رو هستند.(Cartoon Movement)

معاون رئیس پلیس دبی اعلام کرده داعش در واقع همان القاعده است که تغییر نام داده و ساخته دست خود آمریکاست.(Townhall)

افکار عمومی آمریکا با وجود حمایت از نبردآمریکا، در مورد موفقیت طرح باراک اوباما در شکست دادن داعش ابراز تردید می کنند.(Indianapolis Star)