روحانی راه گفتگوی تمدن ها را می رود؟!

به گزارش افکارنیوز، حسن رسولی با اشاره به جلسه بنیاد باران تصریح کرد: موضوع گفت‌وگوی تمدن‌ها که توسط بانی و مبتکر آن یعنی آقای خاتمی در اجلاس رسمی مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده بود مورد استقبال و پذیرش مجامع جهانی و صلح‌جویان دنیا قرار گرفت.

رسولی اضافه کرد: فکر می‌کنیم طرح مجدد این موضوع و بازگویی آن که در این مقطع که تقریبا تمامی جهان اسلام در معرض تهدید جدی جریانات افراطی مانند داعش، بوکوحرام، القاعده، طالبان، النصره و سایر شعبات فرعی مربوطه هستند، قدم اساسی برای اثبات این نکته خواهد بود که گفتمان انقلاب اسلامی برخلاف جهت‌گیری‌های رسانه‌‌ای غرب است که با سیاست اسلام‌هراسی و با پرداختن به فعالیت‌های وحشیانه داعش به دنبال ارائه چهره خشن و مشوش از اسلام سیاسی معاصر هستند.

خاتمی نیز در جلسه داخلی بنیاد باران گفته داعش، صهیونیسم و نئوکان‌های آمریکا دشمنان گفت‌وگوی تمدن‌ها هستند.

یادآور می‌شود بنابر تصریح هیلاری کلینتون گروه‌هایی نظیر طالبان و داعش دست ساخته دولت آمریکا هستند؛ ضمن اینکه دموکرات‌ها نیز در طول تاریخ به موازات جمهوری‌خواهان و نومحافظه‌کاران بلکه بسیار بیشتر از آنها جنگ و جنایت به راه انداخته‌اند. در عین حال دولت اوباما طی یک سال گذشته هویت واقعی خود را در قبال موضوعاتی نظیر مذاکره و گفت‌وگو نشان داد و زبان تهدید و گستاخی را برگزید.

خاتمی و بنیاد باران اشاره‌ای به این واقعیت تاریخی نکرده‌اند که آمریکایی‌ها با وجود تظاهر به استقبال از طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها و کمک به تصویب سال گفت‌وگوی تمدن‌ها(۲۰۰۱) در سازمان ملل، همان سال جنگ افغانستان را به راه انداختند و با سخن گفتن از جنگ صلیبی، اسلام را دین خشونت معرفی کرده و از ضرورت حمله به ۲۴ کشور اسلامی سخن گفتند.

همچنین به خاطر نرمشهای ذلیلانه دولت خاتمی و با وجود خوشخدمتیهای انجام گرفته در ماجرای اشغال افغانستان، دولت آمریکا ایران را محور شرارت قرارداد و در حقیقت خاتمی و اطرافیانش باید توضیح دهند که عایدی ادعای گفتوگوی تمدنها و زمینهسازی برای مذاکره و نرمش با آمریکا چه چیزی جز گستاخی شیطان بزرگ به همراه داشت؟!