ابتکار: با مشکل جدی آب روبرو هستیم

به گزارشافکارنیوز،معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در دبیرستان شایسته ضمن تبریک روز اول مهر به عنوان روز تعلیم و تربیت اظهار داشت: باید روند حرکت شما به سمت موفقیت، روشنایی و زندگی خوب و دانش باشد. در واقع همه دختران و پسران ایرانی باید در این راستا گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه امروز آغاز مهمی است، گفت: باید به سمت پیشرفت گام برداشته و با توجه به گوهری که خداوند در درون شما گذاشته است با روزی بزرگ گام های بزرگی برداریم. روح خود را در این سفر زندگی در راستای گام جدید شکوفا کرده و این روح خدایی را فراموش نکنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: سال تحصیلی، سال آموزش، آموختن دانایی و دانش برای زندگی بهتر و همچنین اندیشه کردن است؛ هر چیزی که می‌خواهید یاد بگیرد ابتدا درموردش فکر کنید و تبدیل به ماشین کپی و حافظه نشوید. چرا که ما در نظام آموزش و پرورش حافظه نمی‌خواهیم بلکه روح بزرگ می‌خواهیم تا ایران را بسازد.

ابتکار با تأکید براینکه دانش آموزان باید خلاقیت داشته باشند، اظهار داشت: شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس جنگیدند اقدامشان باعثشد که امروز ما آرامش داشته و در خصوص آینده صحبت کنیم؛ باید سعی کنیم در این سفر زندگی اندیشه کرده و تصمیمات درست بگیریم و به آنچه که می آموزیم عمل کنیم.

وی با بیان اینکه طرح پاکیزگی بسیار مهم است چرا که محیط زیست نباید آلوده شود گفت: چرا محیط زیست آلوده می‌شود در واقع باید به رفتار خود رجوع کنیم و دانش آموزان به مسئولان و پدر و مادر خود در راستای حفاظت محیط زیست تذکر دهند.

ابتکار اظهار داشت: محیط زیست حق شماست بنابراین از آن دفاع کنید چرا که بهره مندی از محیط زیست سالم حق همه ما است و ما در این راستا مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه باید ابتدا از پاکیزگی مدارس شروع و به حفظ محیط برسیم افزود: آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور در رابطه با آب پرسشی را مطرح کردند که چکار می‌توان کرد برای اینکه آب آلوده نشود چگونه مصرف آب را اصلاح کنیم در حقیقت پرسش مهر امسال رئیس جمهور این است که امیدواریم این پرسش را دانش آموزان پاسخ دهند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در شهر تهران و نقاط دیگر ایران با مشکل آب روبرو هستیم چرا که کاهش بارندگی و روش غلط مصرف آب را شاهد هستیم که مشکل جدی آب را بوجود آورده است.