کره و خامه حیوانی جایگزین پالم

به گزارشافکارنیوز،محمدرضا اسماعیلی با اشاره به اینکه قرار بود از اول مهرماه روغن پالم در محصولات لبنی مورد استفاده قرار نگیرد و جایگزینی برای آن انتخاب شود، افزود: ما به کلیه واحدهای خود این موضوع را از طریق اتحادیه، اداره نظارت بر مواد غذایی و رسانه ها اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه ما در حال مذاکره هستیم جایگزین پالم را در اسرع وقت به مردم معرفی کنیم، ادامه داد: بیشترین نظرها این است که کره و خامه حیوانی در لبنیات مورد استفاده قرار گیرد.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه استفاده از پالم در لبنیات از امروز ممنوع شده است، اظهار کرد: در حال بررسی هستیم که آیا می توان غیر از پالم روغن گیاهی مزیت داری به محصولات اضافه کرد یا خیر؟ در برخی کشورهای دنیا از پنیر آنالوگ استفاده می شود، برخی روغن های گیاهی مانند روغن کنجد و… دارای خواص فراوانی هستند و به مردم توصیه می شود از آنها استفاده نمایند.

وی افزود: ما از کره و خامه استفاده می کنیم تا بتوانیم مجوز استفاده از سایر روغن ها را دریافت کنیم چرا که برخی مصرف کنندگان اصلا کره حیوانی نمی خورند علاوه بر این زمانی که روی محصول قید شده باشد با استفاده از فلان روغن گیاهی مردم می دانند که چه چیزی می خواهند مصرف کنند، به هرحال باید دید با مسئولان مربوطه به چه نتیجه ای خواهیم رسید.