به گزارشافکارنیوز،محمدباقر نوبخت صبح امروز در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دخترانه استقلال شهر کرمانشاه اظهار داشت: امروز کشور با تمام منابع خویش اداره نمی‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای پرداخت حداقل حقوق فرهنگیان مشکل داریم، ادامه داد: دشمنان به شکل دیگری ما را تحریم کرده‌اند.

نوبخت ایران اسلامی را امن‌ترین کشور در منطقه عنوان کرد و بیان داشت: ۶ قدرت بزرگ جهانی رو در روی ما ایستاده‌اند و رئیس جمهور در حال مبارزه و مذاکره است.

این مسئول با اشاره به اینکه تنها شکل مبارزه برای ما عوض شده، تصریح کرد: شکل نبرد ما به‌صورت اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه تغییر یافته است.

وی با تاکید بر اینکه از چهار میلیون بشکه نفت که توان تولید آن‌ را داریم، تنها یک میلیون آن به فروش می‌رسد، متذکر شد: درآمدها به‌شدت تغییر یافته است.

نوبخت خاطر نشان کرد: برخلاف میل باطنی خود با وزیر آموزش و پرورش مبنی بر افزایش حقوق فرهنگیان به‌دلیل کمبود بودجه مخالفت می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تاکید کرد: با افزایش ۲۶ درصدی بودجه آموزش و پرورش مشکلی حل نمی‌شود، چنان‌که با افزایش دو برابری آن نیز مشکلی حل نخواهد شد، اما کمبود بودجه و اعتبار داریم.

نوبخت با اشاره به اینکه بسیاری از خواسته‌ها و نیازهای استان کرمانشاه نیازمند بودجه است، متذکر شد: کشورهای زورگو با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه اجازه استفاده از منابع خودمان را به ما نمی‌دهند تا به مردم خدمت بیشتری ارائه بدهیم.

*مقاومت راه شکستن تحریم‌ها است


این مسئول با تصریح بر اینکه برای برون‌رفت از مشکلات دو راه‌حل داریم، یادآور شد: یکی از این راه‌ها این است که پشت میز مذاکره دست‌ها را بالا ببریم و تسلیم شویم و حق مسلم برخورداری از فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای را از خود بگیریم.

وی مقاومت برای شکستن تحریم‌ها را راه‌حل دیگر برون‌رفت از مشکلات عنوان کرد و گفت: امروز سنگ‌اندازی‌های زیادی در برابر چرخ‌های توسعه کشور ایجاد می‌کنند.

*سرافرازی امروز کشور پاداش صبر در دوران دفاع مقدس است


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام کرد: سرافرازی امروز کشور پاداش صبر و مقاومت ملت ایران در دوران پرافتخار دفاع مقدس در مقابل دشمنان است.

نوبخت به بیان خاطراتی از مدت حضورش در دوران دفاع مقدس در استان کرمانشاه پرداخت و افزود: حسرت به پایان رساندن یک جلسه تدریس در زمان جنگ تحمیلی به دل ما مانده بود، چراکه شرایط این استان متفاوت بود و بمباران و آژیر قرمز امکان اتمام کلاس‌ها را نمی‌داد.

وی با تاکید بر اینکه باید درس قدرشناسی در مدارس به دانش‌آموزان ارائه شود، گفت: امروز اگر یک درس آموزشی ارائه شود، درس حق‌شناسی و قدرشناسی نسبت به انسان‌هایی است که در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور بیان داشت: امروز باید تلاش کنیم گنجینه ارزشمند دوران دفاع مقدس به دانشآموزان و نسل جدید انتقال داده شود.