شکارچیان مدیر پارک ملی بمو را به گلوله بستند

به گزارشافکارنیوز،اسلاملو فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس در تشریح این خبر گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پارک ملی بمو ساعت ۲۳شب گذشته متوجه حضور ۴ متخلف شکارچی مجهز به سلاح و ادوات شکار در منطقه حفاظت شده، و اقدام به تعقیب شکارچیان نمودند.

وی ادامه داد: این تعقیب و گریز ۴ ساعت به طول انجامید و در نهایت حدود ساعت ۳:۳۰صبح شکارچیان موفق شدند از پارک ملی بمو خارج شوند و هیچ گونه درگیری بین محیط بانان منطقه و شکارچیان صورت نگرفت، در چنین شرایطی ناگهان یکی از شکارچیان در حین فرار، اقدام به شلیک گلوله به سمت محیط بانان نمود که دراثر این شلیک های مرگبار مدیر پارک ملی بمو و یک محیط بان به شدت آسیب دیدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس اظهار داشت: متاسفانه متخلفین با استفاده از تاریکی شب و تیر اندازی به سمت محیط بانان از منطقه خارج و متواری گردیدند که در اثر این اقدام متخلفین محیط بان نصرت دهقان(مدیر پارک) از ناحیه پای چپ و محیط بان علیرضا جعفری از ناحیه پای چپ و سر و گردن به شدت آسیب دیده و به بیمارستانی در شیراز انتقال یافتند.

اسلاملو در ادامه افزود: در حال حاضر محیط بانان تحت عمل جراحی قرار گرفته و وضعیتشان رو به بهبود است.

وی اذعان داشت: طبق شواهد وبررسی های انجام شده مشخص شده مشخص شد شکارچیان متخلف اقدام به شکار یک راس میش کرده بودند ضمن اینکه متخلفان شناسایی شده و تحت تعقیب هستن که احتمال می رود از شکارچیان سابقه دار باشند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس خاطرنشان کرد: پرونده جهت انجام تحقیقات و پی گیری تنظیم و تکمیل گردید و شناسایی متخلفان در دستور کار قرار گرفته است.