رونمایی از زیردریایی فاتح در آینده نزدیک

به گزارش افکارنیوز، دریادار علی غلامزاده معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش امروز ظهر در نشست خبری که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به مناسبت دومین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش از سال ۶۲ تا ۷۶ حدود ۳ هزار پروژه مختلف را به مرحله اجرا رساند.

وی با بیان اینکه سال ۷۶ مقام معظم رهبری از جنوب و تجهیزات نیروی دریایی ارتش بازدید کرده‌اند، گفت: در این بازدید ایشان فرمان دادند ناوشکن‌هایی با قابلیت حمل بالگرد و موشک ساخته شود که از آن پس نیز شروع ساخت ناوشکن جماران توسط متخصصان بومی آغاز شد.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: پس از شروع ساخت ناوشکن جماران متخصصان ما توانستند دو پروژه بزرگ ملی یعنی ناوشکن کلاس پیکان و ناوشکن کلاس جماران را به مرحله اجرایی درآورده و به تولید برسانند.

امیر غلامزاده با اشاره به بازدید سال ۸۵ رهبر معظم انقلاب از جنوب و نیروی دریایی ارتش گفت: با توجه به سخنان حضرت آقا نوع ماموریت ما از خلیج فارس به اقیانوس‌ها تغییر پیدا کرد زیرا حضور نیروی دریایی در اقیانوس‌ها قدرت بازدارندگی را بیش از گذشته افزایش می دهد.

وی با اشاره به دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش بیان کرد: به زودی شاهد بهره برداری زیردریایی کلاس فاتح و بهره برداری ۲،۳ و ۴ فروند کلاس موج ناوشکن جماران خواهیم بود.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش با اشاره به ابلاغ سیاست‌های علوم و فنون توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: تمام متخصصان علوم دریایی ما نسبت به عملی ساختن این سیاست‌ها جامه عمل پوشانده و آنها را ان شاءالله عملی خواهند کرد.

امیر غلامزاده با اشاره به دست پیدا کردن دانش ساخت ناوشکن‌ها در سال ۸۸ توسط متخصصان ایرانی، افزود: ما هم اکنون می توانیم ناوشکن‌های مختلفی را به صورت بومی طراحی و بسازیم.

وی درباره ساخت انواع زیردریایی‌ها توسط متخصصان ایرانی گفت: در ساخت زیردریایی‌های سبک کاملا خودکفا بوده و همچنین در زمینه بازسازی و اورهال کردن زیردریایی فوق سنگین فعالیت های چشمگیری داشتیم و تمام این اقدامات توسط متخصصان نیروی دریایی انجام می‌شود.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: متخصصان بومی ما توانستهاند در همین زمینه زیردریایی سنگین فاتح را طراحی و بسازند. ضمن اینکه این زیردریایی از امکانات بسیار خوب و پیشرفتهای برخوردار بوده و هم اکنون در حال انجام تستهای مورد نظر خود است.