جودوی ایران برابر ترکمستان پیروز شد

به گزارش افکارنیوز، در ادامه مسابقات جودو بازی‌‎های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره‌جنوبی، بعدازظهر امروز سه‌شنبه تیم ایران در گروه بازنده‌ها و برای رسیدن به مدال برنز این رقابتها، برابر تیم ترکمنستان قرار گرفت و این حریف را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد.

البته ایران درحالی برابر ترکمنستان قرار گرفت که سعید مولایی به علت حرکت غیر ورزشی که در دیدار با نماینده کره‌جنوبی داشت، از حضور در ادامه مسابقات منع شده تا ایران در وزن ۷۳ - کیلوگرم نماینده‌ای نداشته باشد و یک برد به سود حریفش ثبت شود.

این مسابقه، با رقابت جودوکاران در وزن ۶۶ - کیلوگرم آغاز شد که احسان بهرامیان برابر " کمال امانوف " را شکست داد اما در رقابت بعدی، امیر قاسمی‌نژاد در وزن ۸۱ - کیلوگرم برابر " تین تیه‌نوف " قرار گرفت که مغلوب این حریف شد.

در ادامه محمد جمالی در وزن ۹۱ - کیلوگرم برابر " باتیر حاج محمدوف " قرار گرفت و درحالیکه از این حریف جلو بود، در یک غافلگیری ضربه شد تا رقابت دو تیم ایران و ترکمستان ۲ بر ۲ شود.

در نهایت جواد محجوب در وزن ۹۰ + کیلوگرم برابر " بودای‌بردی ساهدوف " پیروز شد تا برتری ۳ بر ۲ ایران در این رقابت را رقم بزند.

تیم جودوی ایران که در رقابت نخست خود برابر چین پیروز شده بود، در مرحله یک‌چهارم نهایی مغلوب تیم کره جنوبی شد. با توجه به صعود تیم کره به فینال، تیم ایران در شانس مجدد با برتری مقابل ترکمستان، به دیدار رده‌بندی رسید و عصر امروز برای کسب مدال برنز به مصاف برنده دیدار ژاپن و عربستان می‌رود.

هفدهمین دوره بازیهای آسیایی از ۲۸ شهریور در اینچئون کرهجنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پیدا میکند. در این دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۳۶ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.