برگزاری نشست کمیته سیاسی ایران و کویت

به گزارش افکارنیوز، اولین نشست کمیته سیاسی مشترک جمهوری اسلامی ایران و دولت کویت به ریاست معاونین وزرای خارجه دوکشور در تهران تشکیل شد و طی آن موضوعات دوجانبه و آخرین تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

خالد جار الله قائم مقام وزارت خارج و رئیس هیات کویتی طی اظهاراتی با رو به رشد خواندن روابط دو کشور، بر اراده جدی دولت کویت برای توسعه روابط دو جانبه در همه زمینه ها تاکید کرد و با اشاره به نقش مهم و سازنده ایران در تحولات منطقه، خواستار همکاری های دو کشور در مبارزه با پدیده تروریسم گردید.

قائم مقام وزارت خارجه کویت با تاکید بر تهدیدات جدی گروه تروریستی داعش علیه کشورهای منطقه، استمرار رایزنی و همکاری بین دو کشور در این خصوص را ضروری دانست.

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه و رئیس طرف ایرانی کمیته سیاسی مشترک نیز در این نشست آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با کشور کویت و اجرای موافقتنامه ها و یادداشت تفاهم های امضاء شده بین دو کشور را اعلام کرد.

امیر عبداللهیان با تاکید بر اظهارات قائم مقام وزیر خارجه کویت در خصوص تهدیدات مشترک علیه کشورهای منطقه از سوی جریان های تروریستی از جمله داعش گفت جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا خطر گروه تروریستی مذکور را به حامیان مالی و سیاسی آن گوشزد نموده بود و در حال حاضر نیز در مبارزه با تروریسم هیچ گونه تردیدی به خود راه نداده و منتظر تصمیمات ائتلاف نخواهد ماند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه با تقدیر از نقش سازنده کویت در تحولات منطقه، انتخاب امیر دولت کویت را بعنوان رهبر و مرکز کمک های بشر دوستانه از سوی سازمان ملل تبریک گفت.

قائم مقام وزارت خارجه کویت ضمن تاکید بر دعوت امیر کویت از جناب آقای روحانی جهت سفر به کویت . انجام این سفر را مهم و نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور خواند.