به گزارش افکارنیوز، سعید آلوسی، درباره انتخابش به‌عنوان مشاور هیئت‌مدیره باشگاه استقلال اظهار کرد: من قبل از این‌که به تراکتورسازی بیایم مشاور عالی آقای بهرام افشار زاده بودم به دلیل این‌که من با ایشان ۱۵ سال کارکرده‌ام و در تیم‌های مختلف ملی با حکم ایشان مشغول به کارشده‌ام.

مربی بدن‌ساز تراکتورسازی افزود: زمانی که من از استقلال به تراکتور آمدم هیچ‌کس به من نگفت چرا رفتی چون این مسئله طبیعی است برای مثال آقای دایی قبل از بازی تراکتورسازی و پرسپولیس آمد تمام پاداش بازیکنان را از صرافی ما تهیه کرد و این درست نبود که به ایشان بگویم چون شما رقیب ما هستی من با شما قهرم!

آلوسی اضافه کرد: در دنیای کنونی ورزش ارتباطات خیلی مهم است و هرکس بتواند روابط عمومی خوبی برقرار کند می‌تواند در همه‌جا کار کند.

وی تأکید کرد: وقتی هم به تراکتورسازی آمدم مگر استقلال بدن‌سازش را از دست داد؟ الآن هم که مشاور استقلال شده‌ام قرار نیست از تراکتورسازی بروم چون من یک تار موی آقای خطیبی را با تمام دنیا عوض نمی‌کنم.

مربی بدن‌ساز تراکتورسازی خاطرنشان کرد: من در ابتدای فصل می‌توانستم بدن‌ساز استقلال بشوم چون زندگی من در تهران است اما من با آقای خطیبی یا علی گفتم و تا آخرش هستم حتی من و آقای خطیبی تنها یک همکار نیستم و مثل برادریم.

این مربی درباره عملکرد خود عنوان کرد: من کارم را به‌طور کامل انجام می‌دهم و همان‌طور که می‌بینید تمام کارشناسان، مربیان و تئوریسین‌ها معتقدند کار بدن‌سازی تراکتور عالی است و البته نان‌ونمک تبریزی‌ها را خورده‌ام و تراکتور را دوست دارم این‌که من مشاور استقلال شده‌ام در حد راهنمایی تلفنی کمکشان می‌کنم.

آلوسی گفت: همین آقای خطیبی با بسیاری از مربیان دوستی دارد یا بازیکنانم با افراد تیم‌های رقیب نسبت فامیلی دارند اما در دنیای حرفه‌ای دوستی به‌جای خودش است و کار به‌جای خودش یعنی من در تراکتورسازی پول می‌گیرم کار می‌کنم پس این پول باید حلال و پاکیزه باشد چون به زن و بچه‌مان می‌دهم.

وی مورد صحبت‌های سرپرست تراکتورسازی درباره حضور وی در دوره آموزشی که گفته بود باید از طرف فیفا یا فدراسیون فوتبال نامه ارسال شود، تصریح کرد: هزینه من را نه آقای ذوالفقاری از جیب خودش می‌داد و نه فدراسیون.

آلوسی گفت: این دوره ۱۵۰ هزار دلار هزینه داشت و در سال‌های گذشته چند باری را با مساعدت وزارت ورزش به این دوره رفتم و بقیه را اسپانسرم در یونان پرداخت کرد. من ۵ سال است در این کلاس‌ها شرکت می‌کنم و به ۱۱-۱۲ کشور سفرکرده‌ام و این موضوع هیچ ارتباطی به فیفا یا فدراسیون ایران ندارد.

مربی بدن‌ساز تراکتور افزود: اگر آقای ذوالفقاری می‌گویند نامه‌ای به باشگاه ارسال نشده است درست می‌گویند چون من شخصی به این دوره رفته‌ام و در ابتدای فصل با کسر قراردادم اجازه مرخصی را در این تاریخ مشخص گرفته‌ام و از قبل در قراردادم لحاظ شده است.

آلوسی درباره بحثاسپانسرینگ خودش خاطرنشان کرد: یک شخصی در یونان است که چند سال است من را در این کلاس‌ها ثبت‌نام می‌کند و هزینه‌ام را پرداخت می‌کند.

وی گفت: قبل از آنهم دورههای ایتالیا، آلمان و سویس را با کمک وزارت ورزش آن موقع و تأیید شورای برونمرزی وقت به دورهها رفتم اما در دورههای بعدی با هزینه اسپانسر یونانیام حاضر شدم. همانطور که یک باشگاه بازیکن جوانی را به خدمت میگیرد و بعد از چند سال آموزشش وقتی به تیمی میفروشد بخشی از قراردادش را برمیدارد برای خودش، این اسپانسر هم بعدازاین کلاسها بخشی از قراردادم را میگیرد.