به گزارشافکارنیوز،نعمت الله منوچهری با بیان این مطلب گفت: سود و بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی برای بسیاری از مردم کشور به ویژه تولید کنندگان بسیار سخت است.

وی تصریح کرد: ‌ باتوجه به کاهش قدرت اقتصادی بسیاری از واحدهای تولیدی در سطح شهرستان ها از کمبود نقدینگی رنج می برند اما با توجه به سود بالای تشهیلات بانکی، تولید کنندگان نمی توانند کاری کنند.

وی افزود: ‌ در چند سال گذشته شاهد ورشکستگی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک به دلیل بدهی های بانکی بوده ایم و آن تعداد از واحدهای فعال با حداقل ظفیت خود در حال کار کردن هستند.

منوچهری تاکید کرد: ‌ بانک ها به جای گشودن گه از مشکلات مردم، ‌ مشکلات بیشتری برای آنها ایجاد کرده اند و در اصل خود باری بر دوش مردم شده اند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ‌ سودهای بالا، ‌ضمانت های متعدد و … از جمله موانعی است که بانک ها بر سر راه تولید و صنعت قرار داده اند و با این موارد مردم به خودی خود ازگرفتن وام منصرف می شوند.

وی تصریح کرد: ‌ بانک‌ها تحت هر شرایطی پول خود را می‌خواهند و توجهی به شرایط تولیدکننده ندارند و با سخت گیری های خود بسیاری از تولیدکنندگان را به خاک سیاه نشانده‌اند.
وی عنوان کرد: ‌ بسیاری از افرادی که در مناطق مختلف با استفاده از وام‌های بانکی طرح‌های تولیدی مانند مرغداری، گاوداری، طرح‌های کشاورزی و … ایجاد کرده‌اند به دلیل فشاری که بانک‌ها وارد می‌کنند ورشکسته شده‌اند و واحد آنها فاقد بازده اقتصادی است و با حداقل ظرفیت کار می کند و یا کلا تعطیل شده اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر بانک ها به شیوه اسلامی بسنده کنند حتم بدانید بسیاری از مشکلات حل می شوداما متاسفانه اکنون بانک ها تبدیل به بنگاه های اقتصادی شده اند که فقط به دنبال سود بیشتر و کسب درآمد هستند و وظایف اصلی خود که همان حمایت از تولید و صنعت و ارائه تسهیلات به مردم است را به دست فراموشی سپرده اند.