امروزه آپارتاید به اسم حقوق بشر اعمال می‌شود

به گزارش افکارنیوز، سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت کشورمان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین جشنواره بین‌المللی فیلمسازان و متفکران مستقل افق نو گفت: امروزه آپارتاید به اسم حقوق بشر اعمال می شود و مدعیان حقوق بشر کسانی هستند که از جنایات رژیم صهیونیستی در کشتن صدها کودک حمایت می‌کنند.

وی افزود: هزاران کودک زیر شدیدترین بمباران ها توسط مدعیان حقوق بشر کشته می شوند اما شورای امنیت قطعنامه ای صادر نمی کند و ابزار هنر و رسانه نیز آن را پوشش نمی دهند و رسانه هایی که به پوشش می پردازند نیز تهدید به قطع پخش برنامه هاشان تهدید می شوند.

جلیلی ادامه داد: مردم منطقه ما شاهدند قدرتهایی که شعار مبارزه با تروریسم را دارند چگونه گروه های تروریستی را می سازند و پشتیبانی و تقویت می کنند اما به بهانه همین گروه‌ها به کشورها حمله می‌کنند و بعد از چندسال اذعان میکنند نتوانسته اند که با تروریسم مبارزه کنند.

مذاکره کننده ارشد سابق کشورمان در ادامه گفت: کسانی ادعای مبارزه با سلاح های هسته ای را دارند که خود دارای هزاران سلاح هسته ای هستند و کشورهای خود را به انبار مرگبارترین سلاح ها تبدیل کرده اند و حتی کسی نباید در این باره سوال کند.

وی افزود: سلاح هسته ای رابه رژیم فاشیستی صهیونیستی می دهند اما کسی نباید از آنها سوال کند.
آنها با تزویر و فریب خود را در جایگاه مبارزه با سلاح هسته ای قرار می دهند.

جلیلی گفت: ایران عضو ا ن پی تی است و سلاح هسته ای را ممنوع می داند و به عنوان عضو ان پی تی بیشترین همکاری را داشته است. نظام سلطه و فریب با سرکردگی رژیم آمریکا بیش از ۱۰ سال است که تلاش دارد درباره اینها القای نگرانی کند.

عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: این در حالی است که آمریکا جدا از نگهداشتن زرادخانه های هسته ای و ساخت و آزمایش سلاح های جدید هسته ای چند دهه است که موضوع ۱۷۸ کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غنای بالا را که درون آمریکا گم شده است را مخفی کرده است. آمریکا این خبر را برای چند دهه بایکوت کرده است.

وی ادامه داد: قدرتهای استکباری نه تنها حقوق سایر ملت ها بلکه امنیت و حقوق ملت های خود را نیز به خطر می اندازند.

جلیلی گفت: انقلاب اسلامی نوید بخش تمدن جدید است که سیر انسان را نه تنها در حیات مادی که در سیر به سوی خدا ترسیم می کند تمدنی که سعادت را برای انسان دنیا و آخرت می خواهد. انقلاب اسلامی نشان داد می توان در مقابل نظام سلطه مقاومت کرد، پیروز شد و پیشرفت کرد. امروز نگرانی نظام سلطه تولد و ریشه گرفتن این تمدن است.