ادعای مشاوره اوباما درباره تحریمها علیه ایران!

به گزارشافکارنیوز، یک روز پس از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱ + ۵ یکی از مقامات کاخ سفید از پیشرفت در مذاکرات ایران و آمریکا و پتانسیل بهبود روابط میان دو کشور در خصوص توافق هسته‌ای خبر داد اما درعین حال هشدار داد که این تغییرات ممکن است آرام و زمانبر باشد.

فیلیپ گوردون، مشاور ویژه باراک اوباما در خاورمیانه اعلام کرد که دنیا در سال گذشته شاهد بهبود روابط میان ایران و آمریکا بوده است.

گوردون با اعلام اینکه دو کشور پتانسیل انجام کارهای مهمی را دارند از احتمال افزایش همکاری‌های منطقه‌ای میان دو دولت خبر داد اما درعین حال به این مسئله اشاره کرد که روابط میان دو کشور ممکن است یک فرآیندی طولانی و زمانبر باشد.

گوردون نیز همانند دیگر مقامات آمریکایی هشدار داد در صورت عدم دستیابی به نتیجه مورد نظر در مذاکرات هسته‌ای احتمال تمدید تحریم‌های فعلی و افزایش تحریم‌های بیشتر بر ایران وجود دارد و اعمال تحریم‌های جدید بر ایران می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های دولت ایران برای مذاکرات آتی تاثیرگذار باشد.

گوردون در ارتباط با مذاکرات هستهای اعلام کرد که آمریکا به توافقی نیاز دارد که تمام راههای منتهی به سلاح هستهای را ازبین ببرد. به اعتقاد وی آن راهها میتواند توسعه مخفیانه برنامه هستهای ، غنیسازی پلوتونیوم و اورانیوم باشد که موضوع اصلی مذاکرات نیز بودند.