به گزارش افکارنیوز، «شلومو گازیت» رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل(امان) در مقاله‌ای با عنوان «صخره سخت» با اشاره به تهاجم اخیر ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های غزه تصریح کرد: تل‌ آویو در جنگ اخیر خود علیه نوار غزه تمام توان نظامی خود را علیه دولت حماس بکار گرفت. تهاجم اخیر غزه آن‌گونه که اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند و انتظار آن را داشتند یک عملیات نبوده است بلکه باید آن را یک جنگ تمام عیار نامگذاری کرد، چرا که اسرائیل با تمام توان نظامی که در اختیار داشت، علیه دولتی در نوار غزه با نام حماس وارد جنگ شد، اما با این وجود دو سوم جامعه صهیونیستی در طول ۵۰ روز متوالی از منازل خود فرار کرده و به پناهگاه‌ها یورش بردند.

به گزارش فلسطین الیوم، گازیت نوشت: اختلافات میان مقامات تل آویو بر سر نتایج جنگ اخیر این رژیم علیه غزه افزایش خواهد یافت. نتایج و آمارهای منتشره از خسارت‌های وارد شده به این رژیم در نتیجه جنگ، آمار نهایی نیست و ممکن است بعد از یک ماه یا یک سال و یا حتی ده سال دیگر آمارهای جدید از این خسارت‌ها منتشر شود.

گازیت از عملکرد مقامات اسرائیل در اداره شرایط حاکم بر جنگ اخیر علیه نوار غزه به شدت انتقاد کرد و نوشت: این مقامات در به کارگیری نقشه‌های جدید و تشخیص نقاط ضعف جنبش حماس چه از لحاظ تاکتیکی و استراتژیک ناکام ماندند.

در همین حال کارشناسان یگان اطلاعات سری رژیم صهیونیستی «۵۰۴» اذعان کردند پیشرفت توان مبارزاتی حماس طی سال‌های گذشته آنها را غافلگیر کرده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: یگان «۵۰۴» یکی از یگان‌های سری و محرمانه ارتش رژیم صهیونیستی است که ماموریت آن شناسایی و استخدام جاسوسان در دیگر کشورها و تحقیق و بازجویی از اسرا در وضعیت‌های جنگی و غیرجنگی است.

این روزنامه به نقل از یک بازپرس بارز یگان «۵۰۴» تصریح کرد: همه ما غافلگیر شدیم، شاید به سختی بتوان باور کرده که مبارزان حماس تا به این حد پیشرفت کرده باشند. آنها آموزش‌های اساسی دیده و اکثرا تحصیلات عالیه دارند و ساعت‌ها ورزش می‌کنند و آموزش می‌بینند تا بتوانند به عضویت نیروهای کماندو و نخبه‌ حماس درآیند.

بازپرس بارز یگان ۵۰۴ ارتش رژیم صهیونیستی ادامه میدهد: آنها مبارزانی بینظیر هستند و از توان مبارزاتی و قدرت تحمل بسیار بالایی برخوردارند.