بانک مرکزی باید دلالان را از بازار ارز حذف کند

احمد وفادار در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : باید ارز به دست مصرف کنندگان واقعی برسد تا دلالان و اسطه ها فرصت نکنند با ارزش پول ملی کشور بازی کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وفادار تصریح کرد: اگر بانک مرکزی این روند را ادامه دهد بازار ارز از حضور دلالان و واسطه گران پاک خواهد شد اما اگر دوباره دلار و دیگر ارزها به دست صرافان و دلالان بیفتد باز هم نوسان شدید ارز تکرار می شود چون دلالان می خواهند نرخ دلار را حتی به ۱۵۰۰ تومان هم برسانند.

وی گفت: در هیچ جای دنیا عرضه ارز را از طریق صرافی ها و دلال ها اداره نمی کنند بلکه بانک های منتخب به عنوان ارگان رسمی این کار را انجام می دهند.

وفادار افزود: بانک مرکزی باید تلاش کند تا ارز از طریق بانک های منتخب عرضه شود و این ارز هم فقط در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد مانند مسافران و تجار.

رییس اتحادیه طلا و جواهر و سکه تهران گفت: در روزهای اخیر تعدادی از دلالان خرده پا که به نمایندگی دلالان درشت در بازار ارز اختلال و بی نظمی ایجاد می کردند، دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شده اند و حضور این افراد در بازار ارز در دو هفته اخیر کم رنگ شده است.

وی گفت: بر خی افراد مورد دار هم که در بازار ارز به گرانفروشی دامن می زدند، شناسایی شده اند.

وفادار تاکید کرد: مدیریت کنونی بازار ارز به نفع اقتصاد کشور است و به ساماندهی قیمت ها در بازار همه کالاها کمک خواهد کرد و باید دست دلالان از بازار ارز کوتاه شود تا از رسیدن نرخ ارز به ۱۱۰۰ تومان مطمئن باشیم.