كميته امنيتي و سياسي كابينه اسرائيل ديروز عصر بعد از نشست خود به دستگاههاي نظامي اين اجازه را داد كه از ورود هر كشتي به نوار غزه در قالب كاروانهاي بينالمللي براي رفع محاصره دريايي اين منطقه جلوگيري كنند.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی، ‌کابینه اسرائیل در این نشست که با حضور افسران ارشد ارتش اسرائیل برگزار شده بود، به گزارش‌های نیروی دریای ارتش در این خصوص نیز گوش داد، همچنین در این نشست مقرر شد که به علت نزدیک شدن کاروان‌های آزادی ۲ به غزه زمان برگزار نشست بعدی این کمیته زودتر انجام شود.

کمیته اروپایی لغو محاصره غزه اعلام کرده است که کشتی‌هایی از ۱۲ کشور اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا، آلمان، فرانسه و سوئیس در کاروان " آزادی ۲ " که قرار است اواخر ماه ژوئن آینده به نوار غزه سفر کند، مشارکت خواهند داشت.
"رامي عبده" عضو كميته اروپايي لغو محاصره غزه طي بيانيهاي تصريح كرد كه تعدادي از اعضاي پارلمانهاي كشورهاي اروپايي به همراه صدها تن از فعالان و حاميان خارجي مسئله فلسطين در قالب كشتيهاي مذكور به نوار غزه سفر خواهند كرد تا بر لزوم لغو محاصره جائرانه نوار غزه كه پنجمين سال خود را پشت سر ميگذارد، تأكيد كنند.