گروه انحرافي براي حضور در انتخابات آتي، به استانهاي كشور چشم دوخته است. آنها براي اين حضور، ۱۰ فرمان راهبردي را در دستور كار قرار دادهاند.گروه انحرافي از مدتها قبل به صورت مستقيم و غير مستقيم در حال آماده كردن مقدمات حضور خود و چهرههاي وابسته به خود در انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي است.

منحرفین، بر طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد و در اخبار منتشر شده نیز بیان شده است؛ قصد دارد با استفاد از سیاست " گریز از مرکز " به جای حضور پر رنگ در فضای انتخاباتی پایتخت، در استان‌های کشور حضور یابد و با دست یازیدن به راهبردها و دستورالعمل‌هایی که عمدتا از جانب لیدر اصلی این گروه پراکنش یافته‌اند، زمینه حضور خود در مجلس نهم شورای اسلامی را فراهم کند.

به گزارش فارس، راهکارهای گروه انحرافی برای حضور در فضای انتخاباتی استان‌ها شامل فرمان‌ها و دستورالعمل‌هایی است که هریک منتج به پیاده سازی سیاست‌ها و اهداف این گروه در به دست آوردن برخی کرسی‌های مجلس می‌شود.

اهدافی چه از قبیل اینکه شخصی با تابلوی همین جریان و یا حمایت از چهره‌های اصلی جریان انحراف وارد گود انتخابات شود و یا اینکه اشخاصی به مجلس راه یابند که در پایبندی به اعتقادات متزلزل باشند و در واقع بتوانند به صورت ناخودآگاه به عنوان مهره گروه انحرافی در مجلس عمل کنند.
و آن راهبردها و فرمان‌ها؛

*فرمان اول _ استفاده از رانت و پول‌های دولتی

در واقع گروه انحرافی و لیدرهای اصلی آن در تمام این مدت نشان د‌اده‌اند که در پول‌خواری و استفاده اشرافی از رانت‌های دولتی و پول بیت‌المال ید طولایی دارند.
در همین زمینه می‌توان به صحبت‌های مرتضی نبوی که چندی قبل در گفت‌وگو با فارس عنوان شد اشاره کرد:
" امروز شاهدیم که اشرافیتی جدید در ادامه جریان شکل گرفته از آغاز انقلاب به وجود آمده و البته در درون جریان اصولگرایی نیز نضج گرفته است. "
این در حالیستکه شائبه‌های مطرح شده در زمینه فعالیت‌های مشکوک اقتصادی گروه انحرافی در مقولات مختلف نیز زبانزد خاص و عام است.
آنها در پرونده‌هایی همچون ایران خودرو، برخی بانک‌های خصوصی، مناطق آزاد تجاری، برخی شرکت‌های وابسته موسسات دولتی و … حضور پررنگی دارند و افشا‌گری‌های چهره‌ها و رسانه‌های مبرّز و دستگیری‌های برخی مدیران وابسته به گروه انحرافی که در مناصب اقتصادی حضور دارند، مؤید همین ادعاست.
با این اوصاف می‌توان اذعان کرد که " مشکل اقتصادی " تنها مشکلی است که گروه انحرافی برای فعالیت‌های انتخاباتی خود با آن مواجه نیست.
چندی قبل یکی از چهره‌های گروه انحرافی، پس از قطع بودجه شورایعالی ایرانیان خارج از کشور گفته بود: " اکنون بودجه را از جای دیگری! تأمین می‌کنیم "

*فرمان دوم _ استفاده از شخصیت‌های خاکستری نسبت به گروه انحرافی

علامه مصباح یزدی، چندی قبل در یکی از سخنرانی‌هایشان نکته‌ای موجز را بیان کردند که شاید آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت.
ایشان در ادامه هشدارهای خود پیرامون فعالیت‌های مشکوک گروه انحرافی، این جمله را بیان کردند:
" حال اگر کسی ریاست، پول و سوابق داشته باشد و خدمات دولت نهم و دهم نیز در اختیار او قرار گیرد و چه بسا رییس جمهور هم بگوید؛ هر چه دارم از او بوده است! چه تأثیراتی می‌تواند داشته باشد؟ "
این نکته نغز را می‌توان به مقامات کوچکتر نیز بسط داد.
در واقع گویا دور نیست روزی که فرمانداری، بخشداری یا هر مقام دیگری این نکته را خطاب به مردم یک منطقه بیان کند که این آب و گاز و خدمات را با دستور فلان مقام ایجاد کردیم.
به دیگر بیان اینکه " فلان مقام " که از قضا از چهره‌های گروه انحرافی و یا وابستگان به آن هم هست، می‌تواند با موج سواری بر روی خدمات ایجاد شده توسط افرادی که شاید در ظاهر هیچ تعلقی به گروه انحرافی از خود نشان نداده‌اند و خاکستری محسوب می‌شوند، نام خود را به عنوان نفر اول مطرح سازد و در نتیجه این اوست که به عنوان علت‌العلل تمام خدمات انجام شده در یک روستا یا یک شهر مطرح می‌شود.

* فرمان سوم _ مذاکره با فتنه‌گران و تلاش برای فعال‌سازی آرای خاموش

آنچه همه از گروه انحرافی و مواضع لیدرهای آن به عنوان یک صفت همیشگی سراغ دارند، سکوت آنان در قبال فتنه‌گران و فرقه سبز است. آنها هیچگاه در این زمینه اظهار نظری مبنی بر برائت نداشته‌اند و حتی نزدیکان لیدر اصلی گروه انحرافی بارها بیان کرده‌اند که آنها به جذب آرای کسانیکه در انتخابات ریاست جمهوری به احمدی نژاد رأی ندادند نیز فکر می‌کنند.
این نکته به عنوان یک راهبرد اصلی، مد نظر گروه انحرافی در استان‌های کشور است. آنها مذاکره با کسانی را در دستور کار دارند که اگرچه در ماجرای فتنه تبدیل به مهره سوخته نشدند اما می‌توانند با اندکی مذاکره به مواضعی همسو با گروه انحرافی دست یابند و به عنوان کاندیدای آنها و یا مهره آنها مطرح باشند. ضمن آنکه منحرفین، در این زمینه راهبرد رویکرد به طیف‌های مخالف را نیز در دستور کار دارند و طرفدارسازی از بین مخالفان احمدی نژاد را برای خود از یاد نبرده‌اند.
بر طبق اخبار موثق، لیدر اصلی گروه انحرافی در یکی از نشست‌های انتخاباتی این گروه گفته است:
" باید طوری عمل کنیم که همه ۱۳ میلیون رای موسوی را جذب کنیم. "

*فرمان چهارم _ استفاده از آنها که می‌توانند مهره باشند

برخی افرادی که از هم اکنون در حال آماده سازی خود برای حضور در انتخابات و فراهم کردن مقدمات آن در استان‌ها هستند، افرادی به‌ شمار می‌روند که در واقع دارای شخصیت‌هایی متزلزل هستند و به دلیل ضعف اعتقادی، از مواضعی همسو با تفکرات گروه انحرافی برخوردارند.
استفاده از این افراد به عنوان یک راهبرد اصلی گروه انحرافی برای به دست گیری کرسی‌های مجلس نهم مد نظر است.
چندی قبل یکی از چهره‌های مبرز و شهره به اصولگرایی در یکی از استان‌های کشور که البته روحانی هم هست در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته بود: " معتقدم مقابله با این نوع تهدیدات از جمله جمع کردن ماهواره‌ها راه حل مناسبی نیست زیرا با پیشرفت های امروزی به گونه‌ای دیگر می‌توان از این وسایل استفاده کرد! "
و نیز معاون سیاسی امنیتی استانداری یکی از استان‌های کشور نیز چندی قبل در اظهار نظری پیرامون مکتب ایرانی گفته بود: " مکتب ایرانی حسین فهمیده‌ها را در برابر تانک دشمن قرار داد و تانک‌های استکبار زبون را به خاک مالید. "
این صحبت‌ها از آن رو مطرح می‌شود تا شاهدی باشد بر این حقیقت که گروه انحرافی و تفکراتش، در استان‌های کشور معتقدانی مغرض یا غیر مغرض نیز دارد.

*فرمان پنجم _ مقدس نمایی برای استفاده از احساسات مذهبی

آنها در مقدس‌ نمایی، تظاهر به داشتن ارتباطات غریبه و استفاده از مغیّبات ید طولایی دارند. اگرچه شاید در قبال این قبیل تفکرات و اقدامات آنان، گزافه‌گویی هایی نیز شده باشد اما حقیقت آن است که آنان با اعتقاد به اینکه از " اصل دین و حقیقت! " حرف می‌زنند و یا با " منبع فیض " در ارتباط هستند همواره تلاش کرده‌اند به نوعی خود را وصل به مغیّبات جلوه دهند که البته باید گفت در این راه قدم‌های غلطی را نیز برداشته‌اند.
این مسئله که بارها در حرف‌ها و رفتارهای آنان جلوه‌گر شده و در مقاطعی نیز دستاویز و علت برخی اقدامات آنان قرار گرفته، گویای آن است که اینان باز هم از این حربه خرافی استفاده خواهند کرد و در این راه حتما عده‌ای ساده لوح به سوی آنان دست اقبال خواهند گشود.
در همین زمینه، علامه مصباح یزدی در یکی از سخنرانی‌هایشان می‌گویند:
" این شخص منحرف با این بهانه که فوق العاده است و ارتباطات معنوی با امام زمان عجّل الله تعالی فرجه و اصحاب ایشان دارد، تأثیر عجیبی بر رئیس‌جمهور گذاشته و اعتمادش را جلب کرده است.
صرف اینکه یک نفر عمامه‌ای بر سر بگذارد یا خود را اهل زهد و پارسایی و ارتباط با عوالم دیگر نشان دهد، نمی‌توان به وی اعتماد کرد، گرچه که برخی از روی ساده‎لوحی فریب این افراد را هم می‌خورند.
وی یکی از شگردهای این جریان انحرافی را معرفی سرکرده آن به عنوان یک انسان مقدس و متدین و اهل ارتباط دانست. "

*فرمان ششم _ فرا رسیدن موعد پرداخت بدهی توسط آنان که مقروض‌اند

گروه انحرافی پس از آغاز به کار دولت با سیاست " موتور روشن و چراغ خاموش " اقدامات خود را به پیش برد و قصد داشت با همین سیاست نیز اهداف خود را صورت دهد که البته موج افشاگری‌ها دامنگیر آن شد.
آنها در تمام این مدت به این سبب که نقشه راه خود برای آینده را نیز ترسیم کرده بودند، دست به تغییر و تحولات مدیریتی و دولتی در سطوح مختلف و در تمام استان‌های کشور زدند. به دیگر سخن اینکه آنان صرفاً با ملاک " تعهد به گروه انحرافی " پست‌ها و سمت‌هایی را به برخی افراد اعطا کرده‌اند که اکنون و در شرایط گذار به مرحله انتخابات مجلس، وقت جبران مافات این افراد در قبال ناحقی که گروه انحرافی بر گردنشان دارد، فرا رسیده است.
جبران مافاتی که یا به صورت دفاع تمام قد از گروه انحرافی و مواضع و تفکرات غلط آنان صورت گرفته و خواهد گرفت و یا به صورت در اختیار گذاری امکانات و اموال بیت‌المال در اختیار آنها و یا وابستگان به آنها.
به این جمله که توسط یکی از مدیران دولتی در یکی از استان‌ها بیان شده و نشانگر عرض ارادت به گروه انحرافی است دقت کنید:
" باید از ظرفیت مدیران مازندرانی که در مرکز کشور فعالیت دارند برای توسعه استان استفاده شود در حالیکه جایگاه ملی بودنشان نیز باید حفظ شود. "
(منظور، لیدر گروه انحرافی است!)
و البته در همین رابطه می‌توان به خبر نامه سرگشاده ۱۳ استاندار در حمایت از گروه انحرافی نیز اشاره کرد.

*فرمان هفتم _ بهره‌برداری از چهره‌های زرد

عده بسیاری ماجرای دیدار لیدر اصلی گروه انحرافی از نمایشگاه عکس برخی هنرپیشه‌ها، خریدن تابلوهای او و تعاریف عرفانی از آثارش را به یاد دارند.
ماجرایی که البته پس از آن نیز با دیدار از نمایشگاه عکس یک بازیگر زن دیگر و یا دیدار با اعضای گروه تئاتر مفسد انگیز " هدا گابلر " ادامه یافت.
در اثنای همین دید و بازدیدها و قول و قرارها بود که یکی از بازیگران سرشناس کشور گفت:
" باید از ظرفیت آقای مشایی استفاده کنیم! "
این گونه رفتارها و استفاده از بازیگران و خوانندگان و … که مسبوق به سابقه است، در واقع ذخیره روز مبادای گروه انحرافیست برای روزگاری که آنها به رأی این افراد و طرفداران آنها نیاز وافر دارند.
افرادی که در ماجرای فتنه ۸۸ دیدیم چگونه دستاویز برنامه‌های انتخاباتی سران فتنه قرار گرفته‌اند و در قالب کلیپ و اعلام موضع، چگونه در چارچوب منافع آنان ادای دین! می‌کنند.

*فرمان هشتم _ استفاده سوء از سمت‌های در اختیار گروه انحرافی

گروه انحرافی و چهره‌های شناخته شده و ناشناس آن بر برخی پست‌های دولتی، سیطره دارند. پست‌هایی که از سطوح کلان کشور سرآغاز می‌گیرد و تا رده‌های بسیار پایین‌تری در استان‌های کشور ادامه دارد.
تقریباً تمامی فعالان سیاسی کشور و منتقدان گروه انحرافی بارها بیان کرده‌اند که این گروه در دولت لانه کرده است.
بدیهیست که منحرفین برای دست یازیدن به اهداف خود، در گام اول از سمت‌ها و اختیارات دولتی که دارند استفاده خواهند کرد. چه اینکه انجام اقداماتی مثل اعطای وام توسط سازمان میراثفرهنگی به یک بازیگر زن برای برگزاری نمایشگاه، انجام اقداماتی مثل جشن جهانی نوروز که در راستای اهداف گروه انحرافی برگزار شد و … نمادی از همین اقدامات است.
از دیگر سو نباید این نکته را نیز از یاد برد که گروه انحرافی از زمان آغاز حرکت خود سمت‌هایی را در دولت ایجاد و یا تقسیم کرده است که در واقع باید همین جریان و چهره‌هایش را منشأ اصلی آن دانست.
و حال این خطر نیز وجود دارد که صاحبان سمت‌های ایجاد شده یا تقسیم شده، دقیقا به عنوان مهره گروه انحرافی و در چارچوب اهداف انتخاباتی این گروه عمل کنند.

*فرمان نهم _ شخصیت‌شویی با استفاده از آبروی رئیس جمهور

یکی از فرمول‌های اساسی گروه انحرافی و سران آن، همواره استفاده از وجهه مردمی و مذهبی رئیس جمهور احمدی نژاد بوده است.
آنها نشان داده‌اند که نه تنها برای پیشبرد اهداف خود از این فرصت استفاده می‌کنند بلکه برای فرار از انتقادات نیز، موارد ذکر شده را مستمسک قرار خواهند داد.
برای مثال، لیدر اصلی گروه انحرافی، چند سال قبل در گفت‌وگو با ویژه نامه نوروزی همشهری این مطلب را بیان کرده بود که احمدی نژاد راه ولایت است و با توجه به اینکه ولایت پاک است پس ما راه رسیدن به ولایت که احمدی نژاد باشد را نیز پاک می دانیم. وی با ذکر این جمله عملا منش خود و گروهش را پاسخگویی به انتقادات بیان کرد.
این منحرفین همچنین جمله مشهوری دارند که همه ما بارها و بارها آن را شنیده‌ایم. " هدف رئیس جمهور است. "
آنها همواره تأکید و تصریح دارند که اگر کسی آنها را مورد انتقاد قرار می‌دهد در واقع قصد دارد که رئیس جمهور را مورد خطاب قرار دهد.
و البته تأسف‌بار تر اینکه رئیس جمهور نیز به این جمله اعتقاد دارد. هم او بود که در مراسم تودیع بقایی از سازمان میراثفرهنگی اعلام کرده بود: " آقای بقایی سیبل شده است. "
البته این قسمت اول فرمول دو قسمتی‌ آنها در استفاده از وجهه رئیس جمهور است. در گام دوم آنها با همین امکان، قصد حضور در میان مردم و در واقع مصادره آرای رئیس جمهور احمدی نژاد را به نفع خود دارند.


*و فرمان دهم _ استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد و مدیریت آن

قدیمی‌ها ضرب المثلی دارند که می‌گوید: " آب می گردد و گودال را پیدا می‌کند. "
محمدشریف ملک زاده، دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که اخیراً نیز بازداشت شده است، یکی از مدیران جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد بود که البته در رده مدیران نزدیک به لیدر اصلی گروه انحرافی نیز قرار گرفت.
این نکته جدا از آنکه معانی واضحی در ارتباط گیری گروه انحرافی با دانشگاه آزاد دارد، مؤید این نکته نیز هست که در واقع مدیران نزدیک به تفکر ریاست دانشگاه آزاد هستند که می‌توانند به چهره‌های انحرافی نزدیک شوند.
خبر دیگری نیز از دیدار لیدر اصلی گروه انحرافی با تعدادی از دانشجویان و اعضای دانشگاه آزاد موجود است که طی چند روز گذشته و با ماهیت انتخاباتی برگزار شده است.
با توجه به گستردگی حضور دانشگاه آزاد در اقصی نقاط کشور و از طرفی شائبه‌های طرح شده در زمینه مدیریت سوء این دانشگاه، ظن قوی وجود دارد، که گروه انحرافی برای حضور انتخاباتی در استان‌ها، از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهند کرد.
----------------------------