مقابله جدی ایران با اقدام مشکوک BBC

سيد محمد حسيني با اشاره تصميم بنگاه خبر پراكني انگليس براي ساخت مستندي عليه پيامبر اسلام (ص) گفت كه قطعا به سهم خود براي مقابله با اين امر ناپسند تلاش ميكنيم. البته واكنشهاي به اين موضوع منحصر با ايران نخواهد بود.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس، درخصوص تدابیر وزارتخانه متبوع خود برای مقابله با تصمیم مشکوک بنگاه خبرپراکنی انگلیس(بی بی سی) برای ساخت مستندی علیه پیامبر اسلام‌(ص)، گفت: اگر گزارش‌های ما این خبر را تایید کند، قطعا به سهم خود برای مقابله با این امر ناپسند تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه به واکنش‌ها درخصوص قرآن سوزی در آمریکا اشاره کرد و افزود: در بحثقرآن سوزی به طور جدی وارد عمل شدیم و اقداماتی را در این زمینه انجام دادیم. اگر بی بی سی این کار را انجام دهد قطعا واکنش‌ها منحصر به ایران نخواهد بود بلکه کل کشورهای اسلامی نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد.

حسینی متذکر شد: البته از کشورهای اروپایی و غربی که اسلام ستیزی را در دستور کار خود دارند، چنین اقدامات سخیفی بعید نیست. چرا که درگذشته نیز علیه مقدسات مسلمانان مانند طراحی کاریکاتور پیامبر(ص) و غیره اقداماتی کرده‌ بودند که البته با واکنش جدی از سوی جهان اسلام مواجه شد.

وی ابراز محکومیت به چنین کارهایی را تنها بخشی از واکنش‌ها در برابر اقدامات سخیف غربی‌ها بر شمرد و گفت: باید اقدامات بیشتری برای معرفی پیامبر اسلام انجام دهیم. گرچه ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها وی نیز انتشار کتاب‌ها در چنین زمینه‌هایی را در دستور کار داریم اما باید به آن سرعت بیشتری بخشید.

* کم کاری در مقابله با تبلیغات دشمنان علیه مقدسات مسلمانان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: حجم کاری که دشمن علیه مقدسات مسلمانان انجام می‌دهد به مراتب بیشتر از ما است و در مقابل هم کشورهای اسلامی متاسفانه در این باره احساس مسئولیت جدی نمی‌کنند از این رو ما باید اقدامات مقابله جویانه‌ای را نسبت به آنها داشته باشیم و سپس ریشه یابی کنیم که اهداف آنان از چنین کارهایی چیست.

* با استقرار هیأت نظارت بر کتاب روند صدور مجوز‌ها سرعت می‌گیرد

وی در ادامه گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحثمجوز انتشار به برخی از آثار ناشران انقلاب اسلامی سخت‌گیری می‌کند یا خیر؟ با رد چنین موضوعی گفت: بنای ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که سختگیری بی‌جهت نشود و به کارها سرعت بخشیده شود.

حسینی با بیان اینکه برخی کتاب‌ها نیاز به بررسی دارد و ممکن است معطلی‌هایی در این زمینه ایجاد کند، ادامه داد: قبلا نیز این موضوع را اعلام کردیم که گاهی کتاب‌ها یک اصلاح جزئی می‌خواهد و بعد ناشر به نویسنده کتاب و یا مترجم، این موضوع را اطلاع نمی‌دهد.

وي در پاسخ به سؤالي درباره اطاله برخي كارها در وزارتخانه متبوع خود تصريح كرد: تاكيد ما همواره بر سرعت كارها بوده البته مجددا اعلام ميكنيم كه كارهاي بايد سرعت بيشتري داشته باشد و انشاالله اميدواريم با استقرار هيئت نظارت بر كتاب، گلايهها و شكايت افراد در آنجا مطرح شود.