کفاشیان با صدا و سیما وارد دعوا شده است!

به گزارش افکارنیوز، معاون مالی و اداری صدا و سیما درباره حق پخش و موضع‌گیری فدراسیون فوتبال گفته است که " کفاشیان معرفت، شرف و انسانیت را زیر سئوال برد ". به نظر شما داستان حق پخش به کجا می‌رسد؟

- این صحبت توهین است. اینکه گفته‌اند شرف را زیر پا گذاشته اند یک توهین است. متاسفانه فوتبال ما آنقدر " تو سری خور " شده است که این اتفاقات هم رخ می‌دهد. ما به سادگی در مسابقات مختلف حذف می‌شویم. برنامه های فدراسیون فوتبال مختل شده است. به نظرم عملکرد کفاشیان دیگر در فدراسیون فوتبال جواب نمی‌دهد. وقتی منطق و استدلال قوی و سیستم منظم و کار بلد در فدراسیون نباشد همین می‌شود.

* با این حساب کفاشیان رسما با صدا و سیما وارد دعوا شده است.


- کفاشیان نباید وراد دعوا شود. سیستم فدراسیون فوتبال باید آنقدر قوی و خوب باشد که چنین مسائلی را حل و فصل کند. به خاطر نبود همین سیستم، کفاشیان خودش وارد هر بحثی می‌شود. او آدم‌هایی را دور و بر خودش می‌خواهد که حرفش را به آنها دیکته کند. در حالی که فدراسیون فوتبال نیاز به آدم‌های قوی دارد. صدا و سیما هم می‌داند که بازار ورزش‌های دیگر داغ شده و نیازی به فوتبال ندارد.

* چرا فدراسیون فوتبال نتوانسته است راه حلی برای مشکل حق پخش پیدا کند؟


- من در اولین جلسه در سازمان لیگ به علی کفاشیان گفتم که شما به صدا و سیما پیشنهاد ۶۰ میلیارد تومانی بدهید. آنها می‌گویند ۲۲ میلیارد تومان بیشتر نمی‌دهیم و شما هم بگویید که ما ۴۰ میلیارد را به صدا و سیما هبه می‌کنیم. از کفاشیان خواستم اجازه ندهد برند و ارزش حق پخش پایین بیاید. ۲۲ میلیارد هم می‌توانست به فوتبال کمک کند. در حالی که کفاشیان این کارها را نمی‌کند.

* تهدید فدراسیون مبنی بر راه ندادن دوربین‌ها به ورزشگاه عملی می‌شود؟


- مگر می‌شود دوربین‌ها را راه نداد؟ حتی اگر همه باشگاه‌ها و مدیران هم متحد باشند نمی‌شود جلوی دوربین‌ها را گرفت. همانطور که موقع برگزاری مسابقات شورای تامین تصمیم گیرنده است و حرف قانونی می‌زند، اینجا هم همینطور است. شورای تامین که حق اجازه ایجاد تنش را نمی‌دهد. باید باور کنیم یکسری چیزها واقعا قانون دارد! مشکل از فدراسیون فوتبال است. کفاشیان باید آدم‌های قوی و سیستم منطقی در فدراسیون داشته باشد. متاسفانه یک عده محدود بر فدراسیون چنبره زده‌اند و اجازه نمی‌دهند هیچکس از تصمیمات سر در بیاورد.

* پس چرا از " مشورت‌های " وزارت ورزش برای ایجاد تغییر در فدراسیون فوتبال حمایت نکردید؟


- وزارت ورزش هم حرفش را زد. وزارت ورزش می‌گوید مراجع قانونگذار مثل کمیسیون اصل نود گزارش‌هایی داده است که با استناد به این گزارش‌ها باید تغییر و تحول در فدراسیون فوتبال ایجاد شود. به هر حال وزارت ورزش باید در مجلس جوابگو باشد.

* گفته بودید مجمع فدراسیون فوتبال هم خواهان برکناری کفاشیان است.


- بله، اگر الان برای ریاست فدراسیون رای گیری شود اعضای مجمع به آقای کفاشیان رای نخواهند داد.

* اما اکثر اعضای مجمع از جمله روسای هیات‌های فوتبال با رئیس فدراسیون فوتبال همسو هستند
- خیر؛ حتی روسای هیات‌ها هم از کفاشیان شاکی هستند. وقتی فدراسیون فوتبال می‌گوید به هیات‌ها ۱۰ میلیون تومان می‌دهد، ولی این کار را نمی‌کند یا وقتی می‌گوید روسای هیات‌ها را به برزیل می‌فرستند ولی این کار را نمی‌کنند و وعده و عیدها تو خالی در می‌آید، دیگر طرفدار آقایان نیستند. شاید فقط چهار، پنج هیات فوتبال قسم خورده کفاشیان باشند. سایر هیات‌ها استقلال رای دارند و کار خودشان را می‌کنند.

* با این حساب در جلسه بعدی مجمع باید منتظر گرد و خاک شما باشیم؟


- خیر، صحبت درباره رئیس فدراسیون فوتبال و یا برکناری او در دستور جلسه مجمع بعدی نیست. اما مسئله انتخاب رئیس فدراسیون حسابی باید پخته شود. نظر وزارت ورزش هم باید گرفته شود. تاکید می‌کنم نظر وزیر ورزش نه امیر رضا خادم! لابی‌ها هم شروع شده و چند نفری هم در اینباره با من حرف زده‌اند.

* شما هم معتقدید کفاشیان چوب اطرافیانش را می‌خورد؟


- در دو سال گذشته حضور سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل نود در فوتبال و مسائل ریز و درشت رد حذف شدن‌ها، بالا آمدن‌ بعضی تیم‌ها، مسائل خاص در تیم ملی و گماردن و عزل سرمربیان نشان می‌دهد مسائلی بوده است. این را آمار و ارقام نشان می‌دهد. این یعنی اینکه کفاشیان بر فدراسیون احاطه ندارد.

* سئوال پایانی درباره باشگاه پرسپولیس و انتخاب نشدن مدیرعامل این باشگاه به خاطر تشکیل نشدن جلسه هیات مدیره است. گفته می‌شود این جلسه با نظر امیر رضا خادم تشکیل نشده و وی هنوز در تصمیمات باشگاه دخالت می‌کند.


- دخالت نه، خادم نظراتش را به هیات مدیره دیکته میکند. البته من شنیدهام هیات مدیره به خاطر اشتباه محرز خادم در ابتدای فصل در انتخاب مدیرعامل، دیگر به راحتی زیر بار حرفها او نمیرود.