گزارشی از وضعیت کرایه ماشین عروس

برای کرایه یک ماشین لوکس برای شب عروسی از سی هزار تا یک میلیون و دویست هزارتومان باید هزینه کرد.

به قول کاسب‌ها سرکیسه را حسابی باید شل کرد تا یک راکب برای شب رویاها تهیه کرد؛ آن هم بدون در نظرگرفتن گل آرایی و هزینه تزئین و در شرایطی که خودتان لذت رانندگی با این ماشین‌های به اصطلاح مدرن را نمی‌چشید و فردی مرتب با کت و شلوار اتو کشیده در پشت فرمان ماشین می نشیند و در لحظه‌های شادی شما شریک است.

اگر خودتان بخواهید همه این زحمت ها را بکشید و احتمالا هم در ترافیک بمانید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید؛ اگر قرار باشد برای کرایه ماشین x با راننده ساعتی ۵۰ هزار تومان پرداخت کنید، در صورت رانندگی خودتان، هزینه اش می شود ساعتی ۶۰ هزار تومان.

اتول امروزی‌ها / فورد پلاک موقتی که در تهران نمونه ندارد!
تکلیف خودتان را مشخص کنید. اگر آدم ولخرجی نیستید و نمی‌خواهید برای یک شب مراسم عروسی، خانه خود را بفروشید که هیچ؛ ولی اگر چنین تصمیمی گرفتید کافی است سری به مراکز کرایه ماشین عروس بزنید و قیمتی از خودروها بگیرید. دوج کارتر ساعتی ۳۰ هزار تومان، پروشه کروک ساعتی ۴۰ هزار تومان، مدلی از نیسان پلاک موقت ۳۵ هزار تومان کرایه داده می شوند و یکی از مراکز کرایه ماشین عروس از فورد پلاک موقتی صحبت می کند که نمونه اش در تهران نیست و برای اجاره آن ساعتی ۶۵ هزار تومان باید هزینه کرد.

نمونه‌های وطنی با شمایل لوکس
اگر به دنبال نمونه‌های وطنی هستید که به شمایل لوکس درآمده‌اند، ۲۰۶ cc متحول شده ای که به صورت کروک(بدون سقف) در آمده ساعتی ۲۵ هزار تومان و cc۳۰۷ ساعتی ۳۵ هزار تومان اجاره داده می شود.

کلاسیک ها جای خود را دارند
از بنز ۱۷۰ تا مدل‌های ابتدایی دوج کروک، جگوار و … در بازار موجود است. برای یک بنز ۱۷۰ ساخت ۱۹۳۲ باید ساعتی ۲۵ هزار تومان هزینه کرد تا لیموزین ضد گلوله شش در مشکی ساعتی ۴۰-۵۰ هزار تومان که بدون راننده هم اجاره داده نمی شود.

ماشین رومانتیک‌ها
رومانتیک‌ها هم برنامه خاص خود را دارند و با ماشین‌های مدرن یا کلاسیک راضی نمی شوند و به دنبال اسب سفید و مرد رویاها و باقی قضایا هستند. فرض کنید عروس و دامادی سوار بر اسب سفید در وسط اتوبان همت می‌تازند تا به موقع خود را برای مراسم برسانند.

در مراکزی که ماشین عروس اجاره می دهند برای رمانتیک‌ها هم برنامه ای وجود دارد؛ البته کمی متفاوت با شرحی که در بالا رفت. تمام کارها را با ماشین خود انجام می دهند ولی هنگام ورود به محل برگزاری مراسم و گرفتن عکس، سوار بر کالسکه ای سفید با اسب سفید می شوند که برای ۲-۳ ساعت و طی مسافتی حداکثر ۲ الی ۳ کیلومتر حدودا ۴۰۰ هزار تومان باید پرداخت.

آمده بود که عده‌ای از زوج های تهرانی نیز برای عکاسی و فیلمبرداری قبل از عروسی ساعتی یک میلیون، برای پریدن با هلیکوپتر بر فراز تهران هزینه می‌کنند.

حساب دخل و خرج
موسسات «اتومبیل کرایه» قیمت‌های مناسب‌تری دارند. ماشین‌هایی که مناسب برای این مراسم باشند را می‌توان با مبلغی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان برای ماشین‌های معمولی(مثل پراید و ۲۰۶) در هر ۲۴ ساعت هزینه کرد. در سال‌های بعد از ازدواج کسانی راحت از خاطرات عروسی خود حرف می‌زنند که دخل و خرج خود را نگه داشته اند و برای یک شب عروسی، ده سال بدهی ندارند.
مرجع : برنا