شیخ ثروتمند؛ اسپانسر تروریسم!

به گزارش افکارنیوز، حامی قطری حوادث۱۱ سپتامبر اکنون به تروریست‌های سوریه پول می‌دهد

به گزارش خبرگزاری به نقل از نشریه انگلیسی «تلگراف»، «شیخ خلیفه محمد ترکی السبیعی» که از شیوخ متمول قطر و از حامیان مالی کشتار ۲۰۰۰ آمریکایی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بوده است، بر اساس اسناد وزارت خزانه‌داری آمریکا این روزها به تأمین پول مورد نیاز برای تروریست‌های سوری می پردازد.

«السبیعی» در سال ۲۰۰۱، مبالغی پول به «خالد شیخ ممد» مغز متفکر حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر داده بود و پس از برملا شدن این موضوع، ۷ سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۸، مدت «شش» ماه را در زندان‌های قطر گذراند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا حال می‌گوید که «السبیعی» در حال تززیق پول به یک گروه تروریستی سوری است که چندی پیش قصد داشت با قرار دادن مواد منفجره در خمیر دندان، یک هواپیمای آمریکایی را در هوا منفجر کند.

رسانه‌های غربی می‌گویند که در ماه آینده، آمریکایی‌ها لیست جدید از حامیان مالی تروریسم بین‌الملل منتشر می‌کنند که نام ۲۰ قطری در آن به چشم می‌خورد.

قطر یکی از کشورهای کوچک حاشیه خلیج‌فارس است که به واسطه برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز و کم بودن جمعیت، به یکی از متمول‌ترین شیخ‌نشین‌های منطقه بدل شده است.

اتباع قطری نیز پس ورود سیل پول به زندگی شخصیشان، به سرمایهگذاری در کشورهای غربی و به خصوص خرید املاک در لندن روی آوردهاند. نشریه میل هفته گذشته نتیجه یک نظرسنجی را منتشر کرده بود که نشان میداد در صورت ادامه خرید املاک لندن با قیمتهای گزاف و متوقف نشدن روند صعودی نامعقول قیمت خانه در این شهر، نیمی از اهالی لندن به ترک کاشانه خود و خرید خانه در مناطق حومهای و ارزانتر لندن روی خواهند آورد.