علي كفاشيان كه امروز براي پاسخگويي به نمايندگان مجلس به كميته تربيت بدني رفته بود، پس از پايان جلسه در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران درباره حذف عجيب تيم اميد، از رقابتهاي انتخابي المپيك اظهار كرد: به هر حال مردم دوست داشتند كه پس از ۳۶ سال تيم اميد را در المپيك ببينند. ما هم نظر آنها را مي دانستيم به همين خاطر از مدتها قبل كار برنامهريزي براي اين تيم را آغاز كرديم. تلاش كرديم فضايي را فراهم كنيم كه تيم اميد بتواند به سالها ناكامي فوتبال ايران در راه رسيدن به المپيك پايان دهد، اما اين اتفاق رخ نداد.

وی افزود: به هر حال باید بپذیریم که بار اولی نبود که در رسیدن به المپیک ناکام ماندیم. در ۹ دوره قبل هم چنین شرایطی داشتیم و این نشان می‌دهد که ساختار فوتبال ایران ایراد دارد. باید به دنبال این باشیم که چرا چنین ساختاری همواره برای فوتبال ما دردسر ساز می‌شود. یک اشتباه کوچک، یک اتفاق بزرگ را حادثشده و فوتبال ایران از رسیدن به المپیک باز مانده است. ما باید به دنبال این سوال باشیم که چرا هیچ گاه نمی‌توانیم به راحتی به جام جهانی برویم. فوتبال ما پتانسیل حضور در میدان‌های جهانی را دارد، اما همان طور که همه اذعان دارند، فوتبال ایران ساختار درستی ندارد.

وی با اشاره به انتقاد‌هایی که این روزها به نحوه مدیریت فدراسیون فوتبال می‌شود، گفت: ایرادی ندارد. باید این انتقادها مطرح شود. اما من از منتقدان می خواهم ریشه یابی کنند که چرا ساختار فوتبال ایران نمی‌تواند فضا را برای حضور تیم‌های ایرانی در میادین جهانی فراهم کند. تنها از منتقدان می خواهم که ساختارشکنی انجام نگیرد. اتفاق خوبی که برای فوتبال ما افتاده، تشکیل مجمع است و این یعنی این که اهالی فوتبال می‌توانند برای فوتبال تصمیم بگیرند. برای من کاری ندارد که کنار بروم. اما نمی‌خواهم ساختارشکنی صورت بگیرد. نباید تنها به مواردی از موفقیت دلخوش کنیم و بگوییم که در فلان سال به جام جهانی رفتیم، باید منتقدان این مساله را ریشه یابی کنند که چرا نمی‌توانیم به موفقیت عادت کنیم. آیا دلیل این ناکامی‌ها عدم سرمایه‌گذاری، ساختار نامناسب باشگاه‌ها است یا حضور کفاشیان در فدراسیون فوتبال. من چه در این فوتبال باشم و چه نباشم آرزویم موفقیت فوتبال است و دوست دارم بهترین اتفاقات برای فوتبال بیفتد و همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلاتی که وجود دارد را حل کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا با برکناری معینی، پرهیزگار و حاجیلو فدراسیون نخواسته پشت این برکناری‌ها پنهان شود، گفت: مثل روز وظیفه سرپرست مشخص است. سرپرست قبلی باید اطلاعات را به سرپرست جدید می داد، همه می دانند که وظیفه کمیته تیم‌های ملی چیست. این اتفاقی که افتاده، مسببش که هیات رییسه نبوده است. به هر حال چیزی که طبیعی است این که ما در این مساله به جمع بندی رسیدیم و تصمیم‌مان را گرفتیم. با این حال من وظیفه خودم می‌دانم که از مردم به خاطر اتفاقی که افتاد عذرخواهی کنم. به هر حال سرپرست تیم امید هم منتخب فدراسیون فوتبال بوده و او با اشتباهش چنین اتفاقی را سبب شده است.

کفاشیان با اشاره به شرایط علیرضا منصوریان گفت: فعلا منصوریان بر سر کارش می‌ماند، ما نباید همه چیز را تعطیل کنیم. بالاخره بازی‌های آسیایی و المپیک مجددا از راه می‌رسند و ما نباید دست روی دست بگذاریم و ناامید شویم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره نادیده گرفتن سقف قرارداد در فصل نقل و انتقالات از سوی برخی بازیکنان و باشگاه‌ها به ایسنا گفت: سقف قرارداد را سازمان لیگ در شرایطی به صورت قانون در آورد که باشگاه‌های معترض معتقد بودند با بالا رفتن رقم پیشنهادی بازیکنان باید تیم‌هایشان را تعطیل کنند، به همین خاطر و به درخواست باشگاه‌ها، سازمان لیگ تصمیم گرفت که سقف قرارداد تعیین کند، اما اگر واقعا باشگاه‌ها قصد اجرای این قانون را ندارند، سازمان لیگ می‌تواند این قانون را بردارد.

وي درباره بازارگرمي برخي از بازيكنان در فصل نقل و انتقالات و طرح رقمهاي يك ميلياردي گفت: به عزيز محمدي گفته ام كه بايد تمامي اين مسايل را ثبت كند و قطعا با مربيان و بازيكناني كه خداي ناكرده زياده خواهي ميكنند به شدت برخورد شود.