مانکن‌های مبتذل جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش فارس از اردبيل، علي روستايي ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه در اردبيل اظهار داشت: عرضهكنندگان البسه و پوشاك نامناسب شناسايي شده و به شدت با آنها برخورد ميشود كه بعد از تذكر سهگانه نه تنها مغازه آنها بسته خواهد شد بلكه پروانه كسب آنها نيز لغو ميشود.
وی گفت: پلیس با نظارت و کنترل‌های دقیق ماهانه و یا به طور فصلی مانکن‌های نامناسبی که در مغازه‌ها و در دید مردم قرار گرفته است را جمع‌آوری کرده و به پاکسازی آنها اقدام می‌کند.
رئیس پلیس استان اردبیل خاطرنشان کرد: برخی از این مغازه‌ها برای فروش محصولات خود اقدام به نمایش از مدل لباس‌هایی می‌کنند که نامناسب و در شان جامعه نیست که در این راستا پلیس برخورد جدی، قاطع و قانونی با آنها می‌کند.
روستایی به فروشندگان اجناس بانوان توصیه کرد؛ لباس زیر را در ویترین قرار نداده و برای فروش آنها از فروشنده زن استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح امنیت اجتماعی و ارتقای اخلاقی در جامعه تصریح کرد: با نظرسنجی‌های انجام شده اکثر مردم اردبیل مطالبه‌ای جز برخورد قاطع با هنجارشکنان اجتماعی و زنان و مردان بدپوشش و بدحجاب نداشتند و ما این طرح را براساس خواست مردم تابستان امسال اجرایی میکنیم.
این مسئول اضافه کرد: نیروهای ما اعم از پلیس زن و مرد در قالب چند‌ گشت ارشاد در سطح شهر یا به صورت سیار استقرار یافته و گشت‌زنی می‌کنند و ما سعی کردیم تذکر به بانوان از طریق پلیس زن و تذکر به مردان را نیز از طرف پلیس مرد انجام دهیم.
روستایی افزود: حوزه اجرای این طرح در شهرهای اردبیل و سرعین و چند شهر پرجمعیت دیگر استان با شدت و قوت ادامه پیدا می‌کند و ما به تذکر لسانی و احیای امر به معروف و نهی از منکر در وهله اول اکتفا می‌کنیم.
* ۱۵ درصد ناهنجاری‌ها با تذکر اصلاح نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه ۸۰ درصد ناهنجاری‌ها و بی‌عفتی‌ها با تذکر لسانی اصلاح و رفع می‌شود، اظهار داشت: ۱۰ الی ۱۵ درصد افراد جامعه حاضر به گوش دادن به تذکر لسانی نیستند و در برابر عمل قانونی پلیس تمکن نمی‌کنند که در این زمینه این افراد به کلانتری‌ها و واحد اجرایی منتقل می‌شوند.
روستایی گفت: از این تعداد تنها دو درصد به دلیل اصرار به انجام رفتار خود و نپذیرفتن خطا و تخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند تا در دادگاه‌ها به تخلف آنها رسیدگی شود.
وي در پايان با بيان اينكه در فصل تابستان بيشتر نمود بدحجابي و در بين مسافران و گردشگران مشاهده ميشود، بيان داشت: در اين زمينه گشت ارشاد در شهرهاي پارسآباد، سرعين، اردبيل و خلخال پررنگتر از ساير مناطق فعال شده است.