پرسپولیس

پرسپولیس باگذشت ۱۸ روز از فصل نقل و انتقالات تنها یک خرید مهم داشته و آن هم بازگشت علی کریمی به خانه سابقش بوده است.

تکاپوی سرخپوشان برای پر کردن نقاط ضعف‌شان همچنان ادامه دارد اما آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند بازیکنان مورد نظر خود را در اختیار بگیرند.

این گزارشی است از آخرین وضعیت بازیکنان مورد نظر پرسپولیس و گزینه‌های جدیدی که برای جذب به این باشگاه مطرح شده‌اند.

مدافع میانی

محمد نصرتی نخستین خرید پرسپولیس در خط دفاع در این فصل بود. نصرتی قبلا با استقلالی ها قرارداد داخلی بسته بود اما به دلیل عمل نکردن آبی پوشان به تعهداتشان، به تیم رقیب پایتخت پیوست.

از سوی دیگر نماینده سیدجلال حسینی دیروز در باشگاه پرسپولیس بود اما به نظر نمی‌رسد پرسپولیس توان برآورده کردن خواسته‌های او را داشته باشد و او هم مثل دوست نزدیکش مهدی رحمتی از پرسپولیس دور خواهد شد.

دفاع چپ

پرسپولیس هنوز دفاع چپ مورد نظر خود را پیدا نکرده و در این پست هم احساس کمبود می‌کند. گزینه اول سرخ‌ها زنیدپور بود که به داماش رفت و گزینه دوم ایران‌نژاد مدافع چپ شاهین بوشهر بود که درخشان به هیچ عنوان راضی به از دست دادن او نیست.

انتخاب‌های بعدی استیلی در این پست حسن اشجاری و مهرزاد معدنچی هستند. اشجاری با استیل‌آذین قرارداد دارد و معدنچی بازیکن آزادی است که سپاهان را هم خواهان خود می‌بیند.

خط میانی

گزینه‌های پرسپولیس برای پست هافبک دفاعی به ترتیب مهدی کیانی، آندو تیموریان، پژمان نوری بودند که خرید هیچ کدام از آن‌ها ممکن نشد. آخرین انتخاب این پست هم قاسم دهنوی بود که مس کرمان برای رضایت‌نامه او ۸۰۰میلیون تومان درخواست کرد و ماجرا منتفی شد.

اگر استیلی از جذب بازیکن ایرانی در این پست ناامید شود یک بازیکن خارجی در پست هافبک دفاعی جذب خواهد کرد، اما او هنوز ناامید نشده و چند ایرانی دیگر را در این پست مد نظر دارد. حسین کاظمی و شاید فرزاد آشوبی گزینه‌های بعدی استیلی در خط میانی هستند.


خط حمله

در خط حمله هم اوضاع چندان تعریفی ندارد. مهرداد اولادی به پرسپولیس جواب رد داد تا سر فرصت به بررسی پیشنهادهای عربی بنشیند. آمدن کریم انصاری‌فر هم با توجه به رقم بالایی که درخواست کرده تقریبا منتفی است. با این شرایط گفته می‌شود پرسپولیس احتمالا برای یک مهاجم قدبلند که قدرت سرزنی داشته باشد به همان وحید هاشمیان قناعت خواهد کرد.

هاشمیان هم‌اکنون در هلند مشغول استراحت است و منتظر تماس پرسپولیسی‌هاست. البته در این پست هم احتمال جذب یک بازیکن خارجی وجود دارد.

استقلال

وضعیت استقلال تا حدودی بهتر از پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات است. این تیم در ابتدا توانست جاسم کرار را از تراکتور سازی تبریز به خدمت بگیرد.

اما شاید بهترین خرید استقلال در این فصل شکار سیدمهدی رحمتی است که دیشب با عقد قراردادی یکساله به این تیم پیوست.


دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال کشورمان برای عقد قراردادی یکساله، با باشگاه استقلال به توافق رسید.

سیدمهدی رحمتی که فصل گذشته را در تیم فوتبال سپاهان سپری کرده بود و در سالهای اخیر دروازه بان اول تیم ملی فوتبال کشورمان بود، روز شنبه از طریق مدیربرنامه‌هایش با علی فتح الله زاده به گفتگو پرداخت و در نهایت طرفین برای عقد قراردادی یکساله به توافق رسیدند.


رحمتی که قبل از این به باشگاه پرسپولیس قرارداد یک میلیارد تومانی پیشنهاد کرده بود، در شرایطی با باشگاه استقلال به توافق رسیده است که هنوز مبلغ قرارداد وی اعلام نشده اما از سوی کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه ای فدراسیون فوتبال به خاطر پیشنهاد رقم های بالا تذکر دریافت کرده بود.

مدافع میانی

پس از پیوستن رحمتی به استقلال، حالا خیلی‌ها در انتظار هستند تا سیدجلال حسینی دوست صمیمی او هم راهی استقلال شود.

این در حالی است که منصور پورحیدری و پرویز مظلومی به طور جدی خواهان جذب حسینی هستند.

حسینی اما از سپاهان، تراکتورسازی و پرسپولیس هم پیشنهاد دارد. او در این باره می‌گوید: «این سه تیم مرا می‌خواهند و مذاکراتی با آنها داشته‌ام. البته مذاکرات من با پرسپولیس بی‌نتیجه ماند و حالا قرار است به طور جدی با استقلال مذاکره کنم.»

حسینی ادامه می‌دهد: «من شرایط استقلال را مناسب می‌بینم و از طرفی قرار است مهدی رحمتی و خسرو حیدری هم به این تیم برگردند. من با استقلال مذاکره خواهم کرد و این احتمال وجود دارد که تا چند روزه آینده به این تیم بپیوندم. من با مظلومی و پورحیدری کار کرده‌ام و اگر پیراهن استقلال را برتن کنم سعی خواهم کرد با تمام وجود برای این تیم بازی کنم.»

از سوی دیگر رفتن نصرتی به پرسپولیس در حالی که با استقلالی ها قرارداد داخلی امضا کرده بود، می تواند برای آبی پوشان شوک آور باشد.

خط میانی

استقلال در این پست هم احساس کمبود می کند اما هنوز نتوانسته است بازیکن مورد نظرش را جذب کند. این تیم نتوانست آندو تیموریان را به خدمت بگیرد و این بازیکن ملی پوش به تراکتور بازگشت.

باید دید استقلال با از دست دادن ایمان مبعلی می تواند بازیکنی مناسب در خط میانی خود جذب کنند یا خیر.

خط حمله

استقلال فصل گذشته بازیکنان مناسبی در نوک پیکان حمله خود داشت که البته در میانه فصل با مصدومیت میداوودی کمی نگرانی به اردوی آبی پوشان آمد اما گلزنی های برهانی توانست جای خالی میداوودی را پر کند.

هرچند این روزها صحبتهایی درباره رفتن برهانی به تراکتورسازی به گوش می رسد اما این مهاجم همه آنها را تکذیب می کند.

وی در این بازه گفت: با استقلال مشکلی ندارم و برای مذاکره با تراکتورسازی به تبریز نمی‌روم.

برهانی در مورد اینکه گفته می شود با باشگاه تراکتورسازی مذاکراتی داشته، اظهار داشت: امروز به باشگاه استقلال می روم تا همه بدانند مشکلی ندارم. به تبریز هم نمی‌روم و با تراکتورسازی مذاکره نخواهم نکرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در تمرینات شرکت نمی کند، گفت: مشکلی در این باره نیست. می روم باشگاه تا در مورد این مسائل صحبت کنم.

همچنین گفته می شود به دلیل مبلغ قرارداد بالای کریم انصاری فر، استقلالی ها قید جذب این بازیکن را هم زده اند.