به گزارش ابنا، حجتالاسلام محمدرضا بهروز، عضو ستاد ساماندهي مراكز پاسخگويي گفت: يكي از عرصههاي بسيار مهم در امر تبليغ ديني، فضاي مجازي است كه برخي زواياي آن هنوز شناخته نشده است و متاسفانه حضور ما در بخشهاي شناخته شده هم كمرنگ است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید در کنار اعزام مبلغ، به تبلیغ مجازی اهمیت ویژه‌ای بدهند.

وی ادامه داد: سایت‌های مشارکت عمومی همچون سایت فیس بوک و بالاترین که کاربر می‌تواند از آن استفاده دو طرف داشته باشد یعنی هم نظر دیگران را بخواند و هم خود نظر دهد، بسیار دارای اهمیت است ولی متاسفانه ورود جدی طلاب در این عرصه را شاهد نبوده‌ایم.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز سایت فیس‌بوک جمعیتی بیشتر از کشور آمریکا دارد و تقریبا تمامی چهره‌های سرشناس علمی و سیاسی پنجره‌ای در این سایت دارند.

وی بیان داشت: در این نوع سایت‌ها تابلوهایی ایجاد می‌شود که بحث‌ها، گرد آن شکل می‌گیرد و یا افراد به گروه‌های خاص می‌روند و موضوعات تعریف شده را در میزگردی مجازی و البته جهانی بررسی می‌کنند.

این محقق حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت دوچندان توجه طلاب حوزه‌های علمیه به فضای مجازی ادامه داد: چت‌روم‌ها که به صورت آنلاین فعالیت دارد یکی از مکان‌های مناسب برای تبلیغ دینی است.

وی اظهار داشت: از باب نمونه چت‌روم پالتاک بیش از ده هزار جمعیت آنلاین دارد که در اتاق‌های وهابیت یا گروه‌های ضد اسلامی، جمعیتی در حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ کاربر ثابت وجود دارد اما متاسفانه اتاق‌های شیعه جمعیت ۲۰ تا ۵۰ نفره دارد و حتی اتاق چت امام رضا(ع) که دارای جمعیت ثابتی است، چندان جمعیت خاصی به خود اختصاص نداده است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: در چت روم‌ها، ورود افراد دارای موقعیت علمی بالا و مشارکت فعال چهره‌ها چشمگیر است اما ما هنوز نتوانسته‌ایم عالمان بزرگ حوزه‌های علمیه را جز اندکی از آنان وارد این فضا کنیم.

حجت‌الاسلام بهروز بیان داشت: در بخش اتاق‌های چت بحثمدیریتی بسیار حائز اهمیت است، زیرا ما جمعیت کمی نداریم بلکه به مدیریتی نیاز داریم که با کنترل امور از موازی کاری و کار تکراری جلوگیری شود.

وي در پايان بيان داشت: البته برگزاري كارگاههاي آموزشي با توجه به حساسيت چترومها، ميتواند قوتها را در بحث اتاقهاي چت ارتقاء دهد.