تماس تلفنی وزیر خارجه ایتالیا با ظریف

به گزارش افکارنیوز، فدریکا موگرینی وزیر خارجه ایتالیا لحظاتی پیش در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوع هسته‌ای، تحولات منطقه و گروهک تروریستی داعش به گفت‌وگو پرداخت.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان بامداد دیروز - ‌سه‌شنبه - در ادامه رایزنی‌ها درباره راه‌حل جامع هسته‌ای راهی وین شد و صبح امروز نیز با سباستین کورتس همتای اتریشی خود دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

قرار است ظریف، ‌ جان کری وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون ساعت ۱۳:۳۰ امروز به وقت تهران در هتل پله کوبورگ شهر وین به گفت‌وگو درباره توافقنامه جامع هسته‌ای بپردازند و فردا صبح نیز هشتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای با حضور هیات‌های مذاکره کننده ایران و شش کشور(آمریکا، فرانسه، ‌روسیه، چین، انگلستان و آلمان) به ریاست ظریف و اشتون در وین برگزار می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران

وزیر خارجه کشورمان ۱۲ شهریور ماه به منظور انجام سفری یک روزه وارد رم پایتخت ایتالیا شد و ضمن دیدار و گفت‌وگو با موگرینی وزیر خارجه ایتالیا در خصوص مناسبات تهران و رم و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

این دومین سفر ظریف به رم از زمان تصدی وزارت امور خارجه بود. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ۲۸ آبان ماه و قبل از نشست ژنو ۳ سفری چند ساعته به رم داشت و با «اما بونینو» وزیر خارجه سابق ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد. پس از توافق ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک، تهران میزبان وزرایی از اتحادیه اروپا بود که «اما بونینو» وزیر خارجه ایتالیا اولین وزیر اروپایی و البته نخستین زن دیپلمات اروپایی بود که بعد از آغاز به کار دولت یازدهم در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۹۲ در سفری دو روزه راهی تهران شد.

فدریکا موگرینی اخیرا جانشین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شده است.