حضور معنادار نخستین استودیوی بازی‌سازی رایانه‌ای غربی در خاورمیانه

به گزارش افکارنیوز، امارات متحده عربی در چند سال اخیر فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده‌ای را در جهت پیشرفت در صنعت بازی‌سازی خود داشته است. این کشور در این راه سرمایه بالایی را هزینه کرده و با برگزاری نمایشگاه‌ها و تورهای آموزشی مختلف توانسته صنعت بازی‌سازی خود را به طور چشمگیری ارتقا دهد.

پیشرفت های امارات در این صنعت و شناخت بازار بازی‌های رایانه‌ای در منطقه خاورمیانه توسط کشورهای غربی باعثشده که شرکت‌های معروف غربی برای به دست آوردن بازار بیشتر و فروش محصولاتشان سعی کنند تا به بازار این منطقه وارد شوند.

در آخرین اخبار منتشر شده، یوبی سافت۱ از تاسیس استودیوی جدید خود در ابوظبی خبر داده است. یوبی سافت اعلام کرده که قصد دارد به کمک این استودیو، بازی‌های جدید خود را نزدیکتر به فرهنگ و سطح علاقه مردم منطقه برساند.

مدیریت این استودیو را «یانیک تلر۲» بر عهده دارد، تلر در گذشته مدیریت منابع انسانی استودیوی شانگهای یوبی سافت را بر عهده داشته است. در سایت اصلی این استودیو عنوان شده که هدف اصلی از تاسیس آن، ساخت بازی‌هایی همگون با فرهنگ‌های مختلف منطقه خاورمیانه است. یوبی سافت به عنوان اولین پروژه کاری این استودیو، نسخه بتای بازی پر طرفدار این شرکت یعنی بازی «ستلرز۳» را به زبان عربی ترجمه کرده است و به صورت رایگان در اختیار بازیکنان عرب زبان قرار داده است.

تلر یکی از عنوان‌های پر طرفدار شرکت یوبی سافت در سبک استراتژیک است که در آن، بازیکنان به ساخت تمدن‌های جدید می‌پردازند. این نسخه به طور کامل به زبان عربی برگردانده شده و چندین تمدن جدید هم که مرتبط با اقوام عرب هستند به آن اضافه شده است.

وینسنت دوویر مدیر برنامههای استودیوی یوبی سافت در ابوظبی بیان کرده که برای هرچه پر مخاطبتر شدن بازیهای استودیوی یوبی سافت، آنها به مطالعه عادات رفتاری مردم و فرهنگهای حاکم پرداختهاند تا بتوانند بازیهایی طراحی کنند که به خوبی با کاربران ارتباط برقرار کنند؛ حتی منوهای این بازی هم به طور کامل تغییر چهره دادند و با توجه به رنگبندی و آثار فرهنگی امارات بازسازی شدند. دوویر همچنین گفته یوبی سافت اولین شرکت غربی است که به بازار منطقه خاورمیانه وارد شده و میخواهد هر چه سریعتر بازی هایی مطابق با سلایق منطقه طراحی کند.