به گزارش افکارنیوز، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی و پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را برای سه روز آینده تشریح کرد.

احد وظیفه در این باره گفت: ‌ با توجه به شدت بارش در روزهای پنج شنبه در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی و استان‌های کردستان، کرمانشاه و زنجان آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها پیش بینی می شود.

همچنین در روزجمعه این وضعیت برای جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران خواهد بود.

وی برای روز جمعه بارش برف در مناطق مرتفع استانهای واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز پیش‌بینی کرد و گفت: علاوه بر آن احتمالا در جنوب غرب کشور در روز جمعه بارش باران و پدیده گردوخاک نیز در برخی مناطق روی می‌دهد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در روز چهارشنبه دما در شرق دریای خزر افزایش می‌یابد. در عین حال روند افزایش دما در روز پنجشنبه در استانهای مجاور دریای خزر ادامه خواهد داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه به وضع هوای تهران نیز اشاره کرد و گفت: بر این اساس، آسمان تهران در روز پنجشنبه نیمه ابری و غبار محلی به تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده و گاهی رعد و برق با وزش باد همراه خواهد بود.

همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۴و ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر میرسد. در روز جمعه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده و وزش باد ابری و بارش باران و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیشبینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید.