رسانه‌ها شایعه‌های داعش را منتشر نکنند

به گزارش افکارنیوز، " حیدر العبادی " تاکید کرد: بغداد کاملا امن است و داعش به دور از دروازده های آن سرکوب شده است.

وی با بیان اینکه تحولاتی در استان صلاح الدین به نفع نیروهای امنیتی روی داده است، از برخی رسانه‌ها به دلیل انتشار شایعه‌های داعش، انتقاد کرد.

العبادی در مراسم فارغ التحصیلی افسران پلیس در بغداد گفت: نیروهای مسلح عراق پس از اینکه برخی از مناطق را به ویژه در استان دیالی را آزاد کردند، پیروزی های چشم گیری به دست آوردند. اکنون استان مزبور تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

وی با بیان اینکه بغداد اکنون کاملا امن است و تحت تاثیر شایعه پراکنی های افراد مغرض قرار نخواهد گرفت تاکید کرد: نیروهای امنیتی تروریست ها را از مرزهای بغداد دور کرده و در همه مناطق تروریست ها را سرکوب کرده اند. از این رو، بسیاری از مناطق امروز به طور کامل دارای امنیت است.

العبادی تاکید کرد: تحولات استان صلاح الدین به نفع نیروهای امنیتی است، و گروه تروریستی داعش به شایعه پراکنی روی آورده است تا چنین القا کند که به بغداد نزدیک شده است و به فرودگاه بین المللی آن وارد خواهد شد. اما این شایعات به این دلیل منتشر می شود که عناصر این گروه روحیه خود را به علت ضربات مهلکی که نیروهای امنیتی به آنها وارد کرده اند، از دست داده اند.

وی با انتقاد از برخی رسانه که در حال ترویج شایعه ها هستند از رسانه های ملی و حرفه ای کشورش خواست این توطئه ها و شایعات را خنثی کنند.