به گزارش افکارنیوز، نشست سه جانبه محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون نماینده اتحادیه اروپا در گروه ۱ + ۵ در هتل پله کوبورگ شهر وین درباره راه‌حل جامع هسته‌ای برای تنفس متوقف و ۱۰ دقیقه دیگر از سر گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است، قرار بود این نشست ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران(۱۲ به وقت محلی) برگزار شود که به دلیل نشست دوجانبه کری و اشتون و پس از آن اقامه نماز وزیر امور خارجه کشورمان با تاخیر برگزار شد.

ظریف، ‌کری و اشتون در نیویورک و در هفتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای دو بار نشست سه جانبه برگزار کردند که در آخرین نشست اعلام شد رایزنی‌ها بعد از دو هفته از سر گرفته خواهد شد.

ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای بامداد سه‌شنبه ۲۲ مهر ماه برای شرکت در این گفت‌وگوها راهی وین شدند. رئیس دستگاه دیپلماسی شب گذشته با کاترین اشتون دیدار و سپس بر سر میز شام گفت‌وگوها ادامه یافت.

وزیر خارجه کشورمان پس از رایزنی با اشتون در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بحث‌های جدی در مذاکرات بین طرفین صورت گرفته، اما به جمع‌بندی مشترک نرسیده‌ایم البته معتقدم در صورت وجود اراده سیاسی دستیابی به توافق ممکن است.

معاونان وزرای خارجه ایران، آمریکا و اشتون نیز دیروز طی دو نوبت صبح و عصر به گفت‌وگو به منظور حل اختلافات موجود بر سر راه توافقنامه جامع هسته‌ای پرداختند.

قرار است صبح فردا - پنجشنبه - نیز هشتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای به ریاست ظریف و اشتون و با حضور هیأت‌های ایران و شش کشور در وین برگزار شود.

شش دور این مذاکرات در وین و هفتمین دور نیز در نیویورک و در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد.

در ششمین دور مذاکرات و زمانی که طرفین به این نتیجه رسیدند که به دلیل اختلافات موجود توافق حاصل نمی‌شود این مذاکرات را برای چهار ماه دیگر(سوم آذر ۱۳۹۳) تمدید کردند.

میزان غنی سازی، رآکتور آب سنگین اراک، تاسیسات فردو، تحریم‌ها و بازه زمانی لغو آنها و بازه زمانی اجرای توافقنامه جامع هسته‌ای از جمله مهمترین موارد مورد اختلاف ایران و شش کشور است.

مقامات ایرانی همواره اعلام کردهاند که در صورت اراده سیاسی طرف مقابل و جدیت آنها و دست برداشتن از زیاده خواهیها حصول توافق امکانپذیر است.