خرید خودرو برای داعش توسط بازرگان کُرد

به گزارش افکارنیوز، محمود عمر عضو کمیسیون امور پیشمرگ در پارلمان اقلیم کردستان گفت: چند بازرگان کُرد در مقابل دریافت نفت از داعش ۲ هزار خودرو دو کابین را برای داعش خریداری کرده اند.
وی در گفتگو با روزنامه هاولاتی چاپ اقلیم کردستان افزود که خودروهای خریداری شده از طریق منطقه سلیمان بیگ تحویل داعش شده اند.

وی در خصوص هویت بازرگانان کُرد که با داعش معامله می کنند، گفت: فقط مطلع شده ایم که چند بازرگان کُرد با داعش معامله می کنند ولی در خصوص شمار و هویت آنها هیچ اطلاعاتی نداریم.

این نماینده پارلمان اقلیم کردستان همچنین اعلام کرد که این افراد دستگیر شده اند.
محمود عمر افزود: یک روز قبل از عید قربان، بازرگانان کُرد، با همکاری چند نیروی پیشمرگ از راه دوبز و داقوق شش تانکر نفت خریداری شده از داعش را وارد اقلیم کردستان کرده اند اما از سوی نیروهای پیشمرگ به سوی آنها تیراندازی شده که سه تانکر توانسته‌اند فرار کنند و نیروهای دستگیر شده در این رویداد هم با تلفن چند مقام نظامی آزاد شده اند.

پیشتر محمد علی صالح نماینده جنبش تغییر در پارلمان اقلیم کردستان اعلام کرده بود که اسم و مشخصات محموله های نفتی خریداری شده توسط بازرگانان کُرد از داعش را در اختیار دارد.
سرتیپ هلگورد حکمت مسئول اطلاع رسانی نیروهای پیشمرگ در گفتگو با کردپرس ضمن تایید دستگیری برخی اشخاص در اقلیم به اتهام معامله نفتی با داعش، بدون اشاره به نام و مقام آنها گفت که تحویل دادگاه شده اند و تا اثبات اتهاماتشان، نمی توان آنها را مجرم دانست.