به گزارش افکارنیوز، حمیدرضا تشیعی از ابلاغ دستورالعمل جامع استقرار سامانه‌ های تله‌ متری و کنترل از راه دور تاسیسات تامین تا توزیع آب شرب به شرکت‌ ها خبر داد و گفت: شبکه‌ های هوشمند جزو برنامه‌ های اصلی این برنامه جامع است که هم‌ اکنون در شهر قم این سامانه به‌ طور کامل راه‌ اندازی شده است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهارداشت: در شهر اصفهان نیز با راه‌ اندازی این سامانه توانستیم وضعیت آب این شهر را در تابستان امسال که در وضعیت قرمز قرار داشت، به شکل مناسب‌ تری مدیریت کنیم.

تشیعی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی بازده شبکه‌ های توزیع با سامانه‌ های هوشمند افزود: شبکه‌ های هوشمند جزو برنامه‌ های اصلی این برنامه جامع است.

وی گفت: با هوشمندسازی شبکه و کنترل فشار، بازده شبکه‌ ها افزون‌ بر ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. این مقام مسئول در وزارت نیرو تاکید کرد: در دو سال بحثهوشمندسازی شبکه‌ ها در تمامی شرکت‌ های آب و فاضلاب پیگیری می‌شود.

معاون نظارت آبفای کشور تصریح کرد: مدیریت شبکه‌ های توزیع یکی از راهکارهای کنترل کمبود آب است و برای اینکه ما بتوانیم هدررفت آب را به کمترین میزان برسانیم و با حفظ فشار مناسب در شبکه، حجم آب مدیریت شود، باید شبکه‌ های توزیع هوشمند شود.

تشیعی با اعلام اینکه این سامانه در مشهد، شیراز و تهران نیز راهاندازی می شود گفت: با این سامانه ها وضعیت کیفی توزیع آب نیز قابل پایش است و امیدواریم با تامین اعتبار مناسب، این طرح در کلانشهرها و شهرهای کشور پیاده سازی و اجرایی شود.