به گزارش افکارنیوز، برگ دیگری از تخلفات خودروسازان توسط مجلس به میان آمده و حکایت از هزینه نیم‌ میلیاردی اینترنت ۲ مدیر خودروسازی دارد که در گزارش هیئت تحقیق و تفحص نیامده بود. هر چند به گفته برخی از نمایندگان حجم تخلفات خودروسازان وحشتناک است.

گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان ۲۹ تیرماه امسال در صحن علنی مجلس قرائت شد رییس این کمیته در آن زمان به تخلفات فاحشی اشاره کرد که بعد از قرائت گزارش قرار شد به مجامع قضایی ارسال شود. اما به تازگی تخلف دیگری به میان آمده که قرار است کمیته تحقیق و تفحص آن را بررسی کند.

به گفته رییس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان، شنیده‌ها از هزینه نیم‌میلیارد تومانی اینترنت دو نفر از مدیران شرکت‌های خودروسازی حکایت می‌کند اما در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازی کشور به این موضوع پرداخته نشده است.

علیلو با بیان این مسئله گفته که تا کنون مستنداتی در مورد این موضوع به دست نیامده اما این موضوع احتمالا در مجلس مورد بحثو بررسی قرار خواهد گرفت.

تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنایع خودروسازی مدتی پیش صورت گرفت اما به گفته برخی از نمایندگان این پرونده دارای ابعاد گسترده‌تری است که باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

بنابر آنچه در رسانه‌ها منتشر شده هزینه اینترنت مصرفی ۲ مدیر ارشد سابق خودروسازی در دوران مسئولیت‌شان حدود نیم‌میلیارد تومان شده است.

اینترنت این مدیران از نوع ماهواره‌ای بوده که هزینه آن برحسب دلار محاسبه شده و اکانت این نوع اینترنت قابل رد یابی نیز نبوده است.

در همین رابطه عضو دیگر این کمیته می‌گوید: ما مخالف هزینه‌های میلیاردی و همچنین دریافت حقوق‌های میلیونی خودروسازان هستیم.

نادر قاضی پور با بیان اینکه متاسفانه در صنعت خودروسازی تخلفات وحشتناکی دیده می‌شود گفت: عمده تخلفات خودروسازان درخصوص هزینه‌های متعدد در زمینه‌های واردات و قطعات است که توجهی به آن نشده است.

عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه قیمت خودرو باید کاهش یابد، ادامه می‌دهد: در حال حاضر متأسفانه رانت‌هایی در اقتصاد کشور ایجاد شده است که باید با اتخاذ تصمیم‌های مناسب مانع بروز این گونه رفتارها در سیستم اقتصادی کشور شویم.

جالب اینکه عضو دیگر کمیسیون صنایع مجلس، در این رابطه با بیان بی‌اطلاعی از این موضوع می‌گوید: این مورد از موارد تحقیق و تفحص است البته بنده هنوز اطلاعی دقیقی ندارم.

رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه هزینه اینترنت نیم میلیارد تومانی احتمالا مدیر عاملان گذشته بودند، گفت: این موضوع تا کنون مطرح نشده بود و شاید از قلم افتاده باشد در هر صورت باید مدیران عامل گذشته باشند که چنین تخلفی کرده‌اند.

او می‌گوید: محتوای پرونده تحقیق و تفحص از خودروسازان حدود هزار و ۲۰۰ مورد بود که شاید این مورد از قلم افتاده و کمیته تحقیق و تفحص هم پیگیر هستند، البته آقای علیلو باید پاسخگو باشند.

به گفته سبحانی فر بحثتخلفات خودروسازان در جلسه کمیسیون صنایع مورد بررسی قرارخواهد گرفت.

گفتنی است اواسط شهریور ماه امسال بحثتخلف خودروسازن با ارجاع ۱۳ پرونده تخلف به قوه قضاییه از سوی کمیته تحقیق و تفحص خاتمه یافت.

در آن زمان علیلو اعلام کرد که مجلس تا زمانی که جریان صنعت خودرو اصلاح نشود و کیفیت و قیمت خودرو منطقی نشود، این موضوع را رها نمی‌کند.

اما او در عین حال با بیان اینکه جلسه جدیدی توسط کارگروه مشترک کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت برای بازنگری در قیمت خودرو تشکیل نشده است، اعلام کرد: از وقتی که رئیس شورای رقابت پرونده قیمتگذاری خودرو را مختومه اعلام کرد، برگزاری جلسات این کارگروه منتفی و متوقف شده است. تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، ابتدای کار بود و این موضوع ادامه دارد و هیچ مدیر صنعتی نباید پشت جریانات سیاسی مخفی شود، بلکه باید ایرادات کار خود را مطرح و اصلاح کند.