درخواست اقتصادی پوتین از ایران

به گزارش افکارنیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز یکشنبه در مراسم روز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه یقینا در این‌گونه مجالس سخنان صادرکنندگان و فعالان اقتصادی بسیار مفیدتر و راه گشاتر است، گفت: یک سالی از حماسه مردم در خرداد ۹۲ می‌گذرد و دولت تلاش جدی در این مدت کوتاه در اعتماد به نظرات کارشناسان و نخبگان داشته تا نظام مدیریت در مسیر عقلی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما در بخش خارجی و هم بخش اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیازمند اعمال سیاست‌های دقیق در تعامل با نهاد‌های مدنی بودیم که این‌گونه شده است، گفت: امروز آرامش خوبی در بخش‌های مختلف حاکم شده و این امید را در همه حوزه‌ها و جلسات مختلف می‌بینیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: این اعتبار و امید نتیجه اعتماد مردم به دولت و سیاست‌گذاران در دولت است که احساس می‌کنند این مدیران قادرند در این مقطع سخت کشور را از شرایط عبور دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهمترین سرمایه، سرمایه اجتماعی است، اظهار داشت: با تدوین سیاست‌های درست شاهد ثبات در نرخ ارز هستیم و بی‌ثباتی گذشته را نداریم.

وی در ادامه گفت: در گذشته اگر مسئولی می‌گفت که نرخ ارز پایین می‌آید مردم بر عکس آن فکر می‌کردند و می‌گفتند بالا می‌رود، اما امروز مردم به سیاست‌گذاران خود اعتماد دارند.

جهانگیری تصریح کرد: حتی یک بار هم از سوی رئیس‌جمهور و یا من به مسئولی دستور داده نشد که به مردم آمار امیدبخش دهید. گفتم فقط آمار درست و صحیح دهید و این دولت، دولت راستگویان است و باید صداقت اصل قرار گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵، گفت: با کشورها به توافقات خوبی رسیده‌ایم و مطمئن هستیم دوستان مذاکره‌کننده در تعامل با طرف‌های‌مان هم از مواضع به حق ملت دفاع خواهند کرد و آنها را به اثبات خواهند رساند و هم تحریم‌های ظالمانه را برطرف خواهند کرد و بستر مناسبی برای فعالان اقتصادی فراهم خواهند کرد.

وی تاکید کرد: ما حتی برنامه‌ریزی برای ادامه شرایط تحریم و یا شرایط دشوارتر را داریم و سیاست‌های خوبی اتخاذ شده است.

جهانگیری با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به قزاقستان، اظهار داشت: آقای پوتین و روس‌ها به شدت علاقمند به همکاری اقتصادی با ایران هستند و درخواست کرده‌اند فعالان ایرانی در بازار روسیه فعال شوند.