اولین سفر العبادی پس از تصدی پست به ایران

به گزارش افکارنیوز، روزنامه الصباح عراق با اشاره به دیدار حیدر العبادی نخست وزیر این کشور از عراق نوشت: حیدر العبادی فردا دوشنبه در اولین دیدار رسمی پس از تصدی سمت نخست وزیری عراق به ایران سفر می کند.

این روزنامه نوشت: العبادی فردا دوشنبه در راس هیئتی از وزیران برای دیدار رسمی و انجام گفتگو با مسئولان ایرانی درباره موضوعات مهم منطقه ای و روابط دوجانبه به تهران می رود. هیئت عراقی ضرورت انجام مشورت ها میان دو کشور درباره تحولات منطقه ای و تحرکات تروریست ها در منطقه و همکاری مشترک برای نابودی آن را مورد رایزنی قرار خواهد داد.

این رسانه عراقی به نقل از منابع آگاه نوشت: دیدار العبادی از تهران از اهمیت زیادی برخوردار است و عادل عبدالمهدی وزیر نفت، قاسم الفهداوی وزیر برق و ملاس محمد الکسنزال وزیر بازرگانی العبادی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

علی البدیری نماینده وابسته به ائتلاف همپیمانی ملی عراق در این باره به الصباح گفت: دیدار العبادی از تهران مهم است زیرا عراق روابط و مرزهای مشترک با ایران دارد. ایران کشور مهمی در منطقه است و باید در مبارزه با داعش از آن بهره برد زیرا ما درگیر جنگی هستیم که جامعه جهانی آنرا جهانی می داند. ما به همسویی همه کشورها به ویژه کشورهای منطقه که مرزهای مشترک با عراق دارند نیاز داریم.

وی افزود: در این دیدار موضوعات مختلفی بررسی خواهد شد تا همکاری با تهران در زمینه امنیتی و روابط دوجانبه تقویت شود از جمله موضوعات مهم انرژی، نفت، برق و تجارت و بازرگانی است. ایران فعالیت تجاری و اقتصادی گسترده ای با عراق با توجه به مرزهای مشترک میان دو کشور دارد.

سفیر عبادی به تهران در حالی صورت می گیرد که روز گذشته وزرای امنیتی این کشور از پارلمان رای اعتماد گرفتند و با بازگشت وزرای کُرد به کابینه پرونده دولت پنجم در این کشور بسته شد.