به گزارش افکارنیوز، سردار منوچهر امان اللهی در تشریح چگونگی متلاشی شدن وکشف این محموله مواد مخدر، گفت: اخباردریافتی ازفعالیت یک باند بزرگ توزیع مواد مخدر در میان استانهای غرب کشور به صورت گسترده حکایت داشت که بر این اساس موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه متلاشی شدن باند و دستگیری تمام عوامل آن اولویت ماموران انتظامی بود، ماهها فعالیت اطلاعاتی و فنی جهت شناسایی سرباند واعضامرتبط با آن به صورت شبانه روزی دردستورکارپلیس قرار داشت.

امان اللهی تصریح کرد: با اطمینان از حرکت دو دستگاه خودرو به عنوان اسکورت و حامل بار از یکی از استان های مرکزی به سمت کرمانشاه، سه تیم از کارکنان به سرپرستی رئیس پلیس مواد مخدر استان کرمانشاه درمحورهای مواصلاتی نسبت به کنترل آنان اقدام کردند.

به گفته این مقام انتظامی، یک دستگاه خودروی مزدا به عنوان اسکورت و یک دستگاه خودروی زانتیا حامل مواد مخدر در این عملیات توقیف و مقدار ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع تریاک که در داخل خودروی زانتیا جا ساز شده بود کشف شد

وی از اجرای عمیالت تعقیب و گزریز سرباند اصلی خبر داد وافزود: سرباند اصلي با خودروي مزدا از محل متواري که پس از چندين کيلومتر تعقيب و گريز سرانجام با اقدامات انجام شده از سویماموران وی دستگیر و به همراه دو مرد و یک زن دیگر به مراجع قضایی تحویل داده شد.