حاشیه‌نشینی آمریکا در منطقه

به گزارش افکارنیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش‌از ظهر امروز در اجلاسیه ملی شهدای نجف‌آباد، با اشاره به درخشش شهرستان نجف‌آباد اصفهان در طول دوران انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهرستان نجف‌آباد نسبت به جمعیت خود، نقش محوری در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایفا کرده و با تقدیم ۷۳۰ شهید دانش‌آموز و ۵۱ معلم شهید، آمار بسیاری از خود به جا گذاشته است.

وی افزود: این شهرستان در سطح کشور از نظر تعداد شهدای دانش‌آموز در دبیرستان شهید منتظری بی‌‌نظیر بوده و این مسئله نشانه آن است که دانش‌آموزان این شهرستان از سطح بالای ایمان و فداکاری بسیاری برخوردار هستند و جوانان این شهرستان در دوران دفاع مقدس، جوانان بسیاری را تقدیم انقلاب کردند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نجف‌آباد سرزمین جهاد، شهادت و مردان و زنان صبور و ثابت قدم بود و این دستاوردهای کم‌نظیر، مایه مباهات و افتخار مردم ایران است و ایران اسلامی از توطئه‌های مستکبران با این مردم آسیب نمی‌بیند.

وی با بیان اینکه مستکبران در تمام تاریخ هر زمان قدرتی نو و در تضاد با منافع آن‌ها را دیده به‌دنبال از بین بردن آن بر آمده‌اند، گفت: دشمنان تمام تفکر و توان خود را برای گسترش این حرکت به کار گرفته‌اند و در ۳ دهه گذشته شدیدترین اقدامات را برای مقابله با ایران به کار گرفته‌اند.

سردار سلامی تصریح کرد: قدرت‌های شرق و غرب در یک نمونه‌ای استثنایی و با توافقی نانوشته به صورت مشترک علیه کشور ایران وارد صحنه شدند و برای جلوگیری از گسترش این خیزش، همه اقدامات خود را به کار گرفتند.

وی افزود: آمریکا با قدرت اطلاعاتی خود و فرانسه نیز با تجیزات نیروی هوایی عراق را تجهیز کردند، از سوئی آلمان با سلاح‌های شیمیایی خود به مقابله با ایران پرداختند و کشورهای عربی هم با بخشش دلارهای نفتی و شوروی سابق با تجهیز عراق در این زمینه به کشور متجاوز کمک کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: رزمندگان ایران با وجود تحریم‌های مختلف و حمایت دشمنان، در میدانی نابرابر، سخت‌ترین نقشه‌های عملیاتی را اجرا کردند درحالی که در این مسیر با انواع تجهیزات دشمنان روبه‌رو بودند.

وی افزود: با این حال و در شرایطی که کمبودهای بسیاری وجود داشت، شهدا و ایثارگران به پیروزی‌های چشمگیری دست پیدا کردند و لشکر همیشه پیروز ۸ نجف اشرف، بسیاری از کارهای نشدنی را شدنی کرد، این لشکر نشان داد که در مقابل اعتقاد و ایمان ملت، هیچ مانع موثری وجود ندارد.

سردار سلامی بیان کرد: تمامی هیبت قدرت‌های بزرگ در میدان نبرد توسط رزمندگان ایران شکسته شد و اثبات مدیریت ولایت فقیه در صحنه‌های جهانی و بازیابی ارکان عظیم هویت ایرانی اسلامی در کنار نجات از سیطره مستکبران از دیگر آثار و دستاوردهای جنگ تحمیلی به شمار می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: ایران با مقابله در جنگ ۸ ساله خود، تمامی ملت‌های جهان را به آزادی، استقلال و عزت دعوت کرد و بیداری ملت‌های مسلمان از دیگر دستاوردهای این جنگ به شمار می‌رفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان امروز جبهه‌های جنگ علیه ایران را به طور دائم تغییر می‌دهند، تصریح کرد: دشمنان در این زمینه از حربه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی بسیاری استفاده کرده‌اند و تلاش بسیاری برای تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی ایران و تغییر آن به فرهنگ غربی انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند که جوانان را از مسیر واقعی انحراف کرده و در این راستا از ماهواره و فضای مجازی در کنار حذف فیزیکی دانشمندان و اقدامات دیگر بهره می‌برند.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز برای نخستین بار در تاریخ، تمامی سرزمین‌های فلسطین اشغالی تحت پوشش آتش موشک و سلاح‌های مقاومت فلسطین و حزب‌الله قرار گرفته است، افزود: آمریکا امروز از بازیگر اصلی منطقه به یک حاشیه‌نشین تبدیل شده و به جای آن، انقلاب اسلامی با تدابیر مقام معظم رهبری، به مهم‌ترین اداره‌کننده منطقه تبدیل شده‌ است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: سنگرهای نخست ما امروز در شرق مدیترانه قرار گرفته‌اند و ایران اسلامی به یک ترمینال جهانی در عرصه سیاست تبدیل شده و رفت‌و آمدهای متعدد مسئولان سطح بالای سیاسی کشورهای جهان، گواه این مدعا به شمار می‌رود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز ترسی از قدرت‌های بین‌الملل نداشته و در مقابله زیاده‌خواهی‌های آن‌ها ایستادگی می‌کند.