مهمترین عوامل رشد و تقویت تروریسم

به گزارش افکارنیوز، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته در تهران با " میخائیل باگدانوف " نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

این ملاقات در چارچوب رایزنی‌های دائمی طرفین در مورد مسایل غرب آسیا و شمال آفریقا صورت گرفت.

طرفین در این گفت‌وگو بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه و مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق تاکید کرده و تروریسم در خاورمیانه را منبع تهدید و ناامنی برای جهان توصیف کردند.

معاونان وزرای خارجه دو کشور اقدامات خارج از چارچوب حقوق بین‌الملل و اقدامات یکجانبه آمریکا را یکی از عوامل تشدید افراط گرایی در منطقه دانستند.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر خطر گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه، نسبت به نیات واقعی آمریکا در مبارزه با تروریسم ابراز شک و تردید کرده و دخالت‌های آمریکا در منطقه را از مهمترین عوامل رشد و تقویت تروریسم دانست.

طرفین ایرانی و روسی بر لزوم استمرار رایزنی‌های دوجانبه در مورد مسائل منطقه و تعهد به مبارزه با تروریسم و کمک به ثبات در منطقه خاورمیانه تاکید کردند.

طرفین تاکید کردند هرگونه اقدام نظامی در جفرافیای سوریه، بدون درخواست دولت این کشور و رعایت حقوق بین الملل پذیرفتنی نیست، چرا که مبارزه با تروریسم نمی‌تواند مبنایی برای نقض حاکمیت ملی کشورها باشد.

تهران و مسکو ضمن تاکید بر ضرورت مقابله مسولانه، شفاف و صادقانه کشورها در مقابله با تروریسم، بر رعایت قوانین و موازین شناخته شده بینالمللی در این رابطه تاکید کردند.