تحقیق بین المللی درباره استفاده داعش از سلاح شیمیایی

به گزارش افکارنیوز، کردهای شهر عین العرب، بر روی صفحه های خود در پایگاه های اجتماعی تاکید کردند که سازمان تروریستی داعش در حمله اخیر خود به این شهر، از سلاح های شیمیایی استفاده کرد که بر اثر آن شماری از نظامیان و غیرنظامیانِ کُرد کشته و زخمی شدند.

بر پایه این گزارش، در تماس هایی که با رئیس کمیته دفاع از شهر عین العرب برقرار شده است، مشخص شد که پس از حمله اخیر داعش ضد کردهای عین العرب، سوختگی هایی بر پیکر نظامیان و غیرنظامیان این شهر ظاهر شده است. علاوه بر آن ناهنجاری هایی در بدن و تاول ها و سوختگی هایی در ناحیه چشمان مردم این شهر مشاهده می شود که به نظر می رسد، ناشی از استفاده از سلاح شیمیایی ضد مردم عین العرب است.

رئیس کمیته دفاع از شهر عین العرب با بیان این که به منظور بررسی و تحقیقات در این زمینه، کمیته ای تشکیل خواهد شد، خاطر نشان کرد: از مکانی که در آن از سلاح شیمیایی استفاده شده است، نمونه هایی تهیه کرده ایم تا برای آزمایش، در اختیار متخصصان و دیگر کشورها قرار گیرد.

وی تاکید کرد که درگیری های شدید میان نیروهای حمایت از کردها و سازمان داعش در جنوب این شهر همچنان ادامه دارد و در درگیری های شب گذشته، دستکم ۳۶ تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

داعشی ها، دستکم ۴۰ گلوله خمپاره به شمال شرقی عین العرب شلیک کردند که چندین کشته و زخمی بر جا گذاشت.