حادثه اسیدپاشی کار انگلیس و آمریکا بود

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان به ذکر روایتی پرداخت و با بیان اینکه پنج چیز است که موجب تغییر فرهنگ عمومی جامعه می شود اظهار داشت: یکی از این موارد ظلم و ستم است که اگر ظلم و عدوان در جامعه رواج پیدا کند فرهنگ عمومی تغییر پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حاکمان فاسد از طریق ظلم و ستم فرهنگ جامعه را تغییر می دهند ادامه داد: عامل دیگر تغییر فرهنگ عمومی هواهای نفسانی است که اگر در جامعه ای حاکم شد و عالمان و حاکمان جامعه ای بر اساس هواهای نفسانی عمل کردند فرهنگ عمومی از مسیر اصلی خودش منحرف می شود.

پیمان شکنی موجب تغییر فرهنگ عمومی می شود

حجت الاسلام میرعمادی پیمان شکنی را از دیگر عواملی دانست که موجب تغییر فرهنگ عمومی می شود و افزود: برخلاف سنت خدا و رسول خدا عمل کردن نیز موجب انحراف در فرهنگ عمومی جامعه خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه ریشه فرهنگ عمومی اگر می خواهد صحیح باشد باید مطابق عقل و شریعت عمل شود ادامه داد: اگر در جامعه ای برخلاف شریعت عمل شود فرهنگ عمومی تغییر پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد پنجمین عامل در زمینه تغییر فرهنگ عمومی را نافرمانی، قانون شکنی و تمرد دانست و گفت: اگر نافرمانی در جامعه رواج یابد فرهنگ عمومی دستخوش تغییر می شود.

وی با بیان اینکه در مقابل این عوامل نیاز است که با زبان و عمل فرهنگ عمومی را به مسیر صحیح هدایت کرد یادآور شد: مسئله فرهنگ عمومی مسئله حساس و مهمی است که باید مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.

از ظرفیتها و توانمندی های شورای فرهنگ عمومی استفاده نشده است

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است تصریح کرد: تاکنون از ظرفیتها و توانمندی های شورای فرهنگ عمومی استفاده نکرده ایم.

وی با تاکید بر دخیل بود عقلانیت و شریعت در قرارگیری فرهنگ عمومی در مسیر صحیح عنوان کرد: یکی از عوامل گسترش وهابیت و بهائیت در برخی برهه های زمانی حاکمان و عالمان فاسد بوده است که با ترکیب علم و قدرت این تفکرات را ترویج دادند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه جنبه اصلاحی فرهنگ عمومی نیز در گرو استفاده از همین دو ابزار عقل و شریعت است تصریح کرد: فرهنگ عاشورا در جامعه چنان نهادینه شده که فرهنگ عمومی را دستخوش تغییرات صحیح و مثبتی قرار داده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورا توسط حاکمان و عالمان عادل صورت گرفته است ادامه داد: انتظار می رود که همه دستگاهای عضو شورای فرهنگ عمومی اهتمام جدی در راستای استفاده از توانمندی ها و ظرفیتهای این شورا داشته باشند.

شورای فرهنگ عمومی در بسیاری از امور می تواند نقش آفرینی کند

وی با بیان اینکه امروز شورای فرهنگ عمومی در بسیاری از امور می تواند نقش آفرینی کند بیان داشت: در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری شورای فرهنگ عمومی می تواند با همکاری و تعامل اعضای شورا نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه هر حرکتی در بستر فرهنگ می تواند ماندگار شود و استمرار پیدا کند افزود: اقتصاد اگر دارای پشتوانه فرهنگ نباشد متزلزل خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان بیش از آنکه برای تهیه تسلیحات نظامی هزینه کنند، برای تخریب در حوزه فرهنگی هزینه می کنند ادامه داد: دشمنان می دانند که پیشرفت امورشان به فرهنگ است و اگر فرهنگ عمومی را تغییر بدهند کار را به پیش خواهند برد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به جوسازی های اخیر رسانه های بیگانه اشاره کرد و گفت: بدون تردید حادثه اسیدپاشی کار سرویس های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا بوده است.

تبلیغات روانی دشمن در جریان حادثه اسید پاشی

وی با بیان اینکه در این زمینه دشمن با تبلیغات روانی شدیدی به صحنه آمد ادامه داد: در شرایطی دشمن اقدام به راه انداختن این هیاهو کرد که لایحه امر به معروف و نهی از منکر بعد از ۳۵ سال به مجلس رفته تا تبدیل به قانون شود.

حجت الاسلام میرعمادی هیاهوگری دشمن در این زمینه را برای جلوگیری از تصویب یک قانون محکم و متقن دانست و افزود: دشمن سرمایه اش را در فعالیت های مخرب فرهنگی هزینه می کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم اقتصاد و معیشت مردم و همچنین مسائل سیاسی و اجتماعی درست شود باید بسته های فرهنگی را تدوین کنیم ادامه داد: طرح های فرهنگی و اقتصادی باید بسته و ضمیمه فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان حوزه عمران و آبادانی، مدیریت شهری، نهادهای انتظامی و امنیتی و … طرح های خود را به عنوان بسته فرهنگی در ذیل این فعالیتها به جلسه شورای فرهنگ عمومی بیاورند ادامه داد: در این شورا تلاش می کنیم که در این زمینه نیز وارد شویم.

حجت الاسلام میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ۱۴ آبان روز شورای فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: دانشگاهها، آموزش و پرورش و صدا و سیما در این راستا باید برنامه های ویژه ای را تدارک ببینند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه باید برنامه های روز فرهنگ عمومی را جدی بگیریم یادآور شد: همچنین باید از توانمندی های شورای فرهنگ عمومی برای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری، ارتقا امنیت عمومی و رفاه اجتماعی استفاده شود.