شکست طرح داعش برای غرق‌ کردن بغداد

به گزارش افکارنیوز، برقراری مقررات منع آمد و شد در سامرا، شکست طرح داعش برای غرق کردن پایتخت و … از جدیدترین تحولات امنیتی عراق است.

منع آمد و شد در سامرا

یک مقام مسئول محلی عراق از اجرای مقررات منع آمد و شد در شهر سامرا از ساعت ۵ صبح امروز خبر داد و گفت که این مقررات در تمام مناطق این شهر به استثنای منطقه قدیمی برقرار است.

بر اساس این گزارش در منطقه قدیمی مرقد امامین عسکریین(علیهما السلام) و برخی ساختمانهای دولتی و امنیتی مهم قرار دارد و مقررات منع آمد و شد در آن، تنها تا عصر امروز(جمعه) ادامه خواهد یافت زیرا شیعیان برای زیارت به این منطقه می‌آیند.

خطر داعش به سامرا بسیار نزدیک است و این شهر از نخستین شهرهایی بود که تکفیری‌ها بر آن سیطره یافتند اما بسیار زود ناگزیر به ترک آن شدند. مرقد امامین عسکریین در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ هدف حمله تروریستی قرار گرفت و طی آن شمار زیادی از مردم عراق کشته شدند و اکنون نیز بیم آن می‌رود تکفیری‌ها در ایام ماه محرم بار دیگر مرتکب چنین جنایاتی شوند.

فرماندهی عملیات بغداد: داعش قصد غرق کردن بغداد را داشت

سرلشگر ستاد عبدالامیر الشمری فرماندهی عملیات بغداد از شکست طرح تکفیریها و تروریستی برای غرق کردن بغداد در آبهای سد سامرا خبر داد و طی کنفرانس خبری روز گذشتهاش در بغداد گفت: تروریستهای داعش قصد داشتند در فصل زمستان و پس از بارشهای متمادی که آب رود دجله فراوان میشود، یک منفذ در سد سامرا ایجاد کنند و از این راه بغداد را با سیل شدید مواجه سازند. اما زمانی که فرماندهی عملیات بغداد در حال پاکسازی جاده الصقلاویه و پس از آن منطقه اطراف سد سامرا بود، از این نقشه خبر دار شد و آن را طی یک عملیات ویژه خنثی کرد. در این عملیات ۱۴ تکفیری کشته، ۷۳ بمب خنثی، ۷ خودروی تکفیریها نابود شد و جنگندههای ارتش طی ۳۴ نوبت در کنار هواپیماهای شناسایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش در این منطقه عملیات انجام دهند و آن را کاملا پاکسازی کنند.