شناسایی عوامل اسیدپاشی ادامه دارد

به گزارش افکارنیوز، حجت اسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در برنامه تلویزیونی دیروز امروز فردا که به بررسی موضوع اسیدپاشی پرداخته بود، افزود: از همان ابتدای وقوع اسید پاشی در اصفهان، ستادی در این شهر با مدیریت دادستان آن شهر و همکاری همه مسوولین امنیتی – انتظامی و مسوولین استانداری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: گزارشات موضوع به صورت چندین بار در روز دریافت و رصد شده است و همکاران ما کسانی که در مظان اتهام قرار گرفته اند را مورد تحقیق و بازجویی قرار داده اند و بازجویی ها، تحقیقات و شناسایی ها همچنان ادامه دارد.

دادستان کل کشور با مهم دانستن جدیت دستگاه قضایی و قوای سه گانه کشور در بررسی بحثاسید پاشی اصفهان، اضافه کرد: اراده همه مسوولان برخورد با این جنایت است و اراده جدی بر محاکمه عبرت آموز برای کسانی است که دست به چنین جنایتی زده اند.

رییسی همچنین با اشاره به سوء استفاده ضد انقلاب و دشمنان نظام که همیشه از فضاهای ایجاد شده به دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی است، ابراز کرد: متاسفانه آنها این قضیه را به مسئله امر به معروف و از منکر گره زده اند و حال آنکه امر به معروف یک اصل قانونی است که ریشه در مبانی انقلابی و دینی ما دارد و همواره یک اصل ضمانتی برای اجرای قانون است چرا که ما معتقدیم احساس مسوولیت در مردم امر بسیار پسندیده ای است.

وی در مورد گمانه زنی های مطرح شده مبنی بر زنجیره ای بودن و یا تشکیلاتی بودن اسیدپاشی اصفهان نیز خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است یک نیروی حزب الهی ارزشمدار چنین عملی را مرتکب نمی شود و قطعا چنین عملی از یک جنایتکار قانون شکن سر می زند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه همین که این قضیه منشاء بگومگوهایی در سطح رسانه ها شده است و بعد هم ضد انقلاب به سرعت سوار این موج شده است، یادآور شد: باید از غفلت برخی ها در داخل نیز گله مند شد که چطور مراقب این قضیه نبودند.

رییسی همچنین به برخی تیترهای رسانه های داخلی درباره حادثه اسیدپاشی اشاره کرد و گفت: این تیترها اصلا متناسب با نیروی با بصیرت نبوده است و چرا برخی متوجه نیستند که این امر، موج آفرینی انجام شده از سوی دشمن بوده است.

وی با بیان اینکه در این قضیه تا پیگیری ها به یک مرحله جدی نرسد پیش داوری ها، زود هنگام است، تاکید کرد: آنچه قطعی و مسلم است این است که این حرکت حتما یک جنایت است و حتما دشمن در این قضیه دست دارد اما اینکه انگیزه های این قضیه چیست و با چه پیشینه ای انجام شده و چه ارتباطاتی در این قضیه وجود دارد، باید تا روشن شدن قطعی قضیه صبر کرد.

پرونده اسید پاشی از دو هفته گذشته با اسیدپاشی بر روی صورت یک خانم جوان اصفهانی در افکار عمومی مطرح شد و بر اساس آماری که از سوی مراجع رسمی اعلام شده تاکنون ۴ مورد مورد اسید پاشی در این شهر رخ داده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در این ارتباط با ابراز تاسف شدید از وقوع این اعمال غیرانسانی و ابراز همدردی با مصدومان و مردم شریف، متدین و غیور اصفهان، خواهان تسریع در پیگیری ماموریت محوله به سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری در این زمینه شد.

همچنین آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با صدور دستوری خطاب به معاون اول خود از وی خواست در اسرع وقت با حضور در استان اصفهان و بررسی مجدانه موضوع اسیدپاشی و دستورات اکید به نیروهای امنیتی و انتظامی و دادگستری، مساله را پیگیری و نتیجه را به رییس قوه قضاییه گزارش کنند.

این جنایات هولناک، خشم همه اقشار مردم و نیز مسوولان را برانگیخته و همگی خواهان اشد مجازات برای عاملان آن هستند.