به گزارش افکارنیوز، اصغر کاراندیش مروستی - معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - افزود: وظیفه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت این است که امکانات لازم را در اختیار کسانی که دارای فکر و اندیشه و طرح و برنامه هستند قرار دهند و این افراد نیز باید خروجی مثبت و سازنده‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه سوق دادن اعتبارات و امکانات محدود از تهران به استان‌ها یکی از تصمیمات مهم دولت بوده است، تصریح کرد: استان‌ها نیز باید همین روش را انجام دهند و اعتبارات و امکانات را به سمت شهرستان‌ها سوق دهند.

کاراندیش که در نشستی با اصحاب رسانه و مطبوعات اردبیل سخن می‌گفت، با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در صف اول حوزه فرهنگی کشور کار می کنند، افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و هدف آن جاری شدن احکام نورانی دین مبین اسلام در جامعه است.

وی با بیان اینکه تبادل اطلاعات، دیپلماسی فرهنگی، گفت‌وگوی میان ادیان و مکاتب مختلف باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: برای رسیدن به هدف، بهترین وسیله‌ای که می‌تواند این هدف را تسهیل کند، استفاده از هنر، مطبوعات، فرهنگ شعر و کتاب و فضای مجازی است.

کاراندیش مروستی با اشاره به یک فیلم سینمایی یا یک بازی رایانه‌ای، فضای مجازی و دیجیتالی و هنرهای تجسمی که می توانند پیام‌رسان بسیار بزرگی در سطح جامعه باشند، خاطرنشان کرد: از صدا و سیما، تلویزیون، تئاتر، هنر تجسمی، منبر مسجد و سایر روش‌های موثر باید به هر شکلی استفاده شود، تا فرهنگ غنی اسلامی ترویج یابد.

در این نشست سید ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز جایگاه فرهنگی و هنری استان را بهرغم مشکلات فراوان دارای جایگاه رفیعی دانست و افزود: اردبیل طبق اسناد تاریخی در صف اول مباحث فرهنگی و هنری بوده است