کی‌روش علت دعوت نکردن رحمتی را گفت

به گزارش افکارنیوز، کارلوس کی روش که جمعه شب در برنامه ورزش از نگاه دو حضور پیدا کرده بود با اشاره به این مطلب خاطرنشان کرد: تنها یک راه برای پیشرفت و برطرف کردن کند بودن فوتبال ایران وجود دارد و آن این است که تمرین را بیشتر کنیم و زمین های مجهزتری را در اختیار تیم ها قرار دهیم تا بتوانیم از این طریق شرایط فوتبال را بهتر کنیم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به حمایتی که طرفداران فوتبال باید از تیم ملی داشته باشند، گفت: من از تمامی هواداران درخواست می کنم تا جایی که امکان دارد حمایت شان را از بازیکنان داشته باشند چرا که آنها لیاقت این حمایت را دارند. من یک ایده دارم برای تیم ملی و آن این است که پیراهن شماره ۱۲ برای مردم است.

کی روش در مورد انتقاداتی که پیرامون جوان نشدن تیم ملی مطرح می شود، گفت: وقتی من نسبت به جام جهانی از ۲۴ بازیکن ۱۰ تغییر را ایجاد کرده ام نمی دانم چطور برخی عنوان می کنند این همان تیم جام جهانی است. تیم ملی مثل یک سوپرمارکت نیست که شما بتوانید آن را به راحتی تغییر بدهید. بازیکنانی زیادی در تیم ملی تغییر کرده اند اما برخی هنوز می گویند اینها همان بازیکنان قدیمی هستند.

وی افزود: سرمربی تیم ملی حتما باید این را بداند که چطور می شود خون جدیدی به تیم ملی تزریق کرد و بازیکنان جوان را به تیم ملی آورد. ولی پایه های یک تیم را نمی توانید شما از یک بازی به بازی بعدی تغییر بدهید. در حال حاضر در تیم ملی این مسئله مصداق دارد که ۱۲ تا ۱۴ بازیکن داریم که تجربه حضور و بازی در جام جهانی را دارند و اینها می توانند انگیزه و تجربه را انتقال دهند به جام ملت های آسیا. بیایید نگاه کنید ببینید چه بازیکنان جوانی در تیم ملی حضور دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: میانگین سنی بازیکنانی که به عنوان جوان به تیم ملی دعوت شده اند بین ۲۲ تا ۲۳ است. آقایانی که انتقاد می کنند خودشان بگویند که در تیمشان چه کرده اند؟

وی در مورد اینکه برخی بازیکنان حاضر در جام ملت های آسیا شرایط سنی حضور در جام جهانی را نخواهند داشت گفت: من به این نقطه نظر احترام می گذارم. شاید من برای فوتبال ایران کاری نکرده باشم اما وقتی این انتقادات از سوی افرادی مطرح می شود که خودشان هیچ کاری برای فوتبال ایران نکرده اند خوشحال می شوم.

کی روش ادامه داد: نتیجه بهترین دادگاه برای فوتبال است که نشان می دهد ما خوب کار کرده ایم یا نه. این دادگاه خیلی خوبی است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد دروازه بانانی که برای تیم ملی انتخاب کرده است، گفت: ما برای حضور در جام جهانی پنج دروازه بان را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم. بعد از جام جهانی با دروازه بان های جدیدی کار کردیم. حقیقی در جام جهانی ثابت کرد که می تواند هفت - هشت سال دیگر برای تیم ملی بازی کند. فروزان در تراکتورسازی خوب بود و الان دروازه بان اصلی استقلال است. مطمئنا یک دلیلی هست که قلعه نویی فروزان را انتخاب کرده که درون دروازه تیمش بایستد و فرد دیگری را انتخاب نکرده است. بیرانوند هم در نفت دروازه بان خوبی است. سوشا را هم در این اردو همراه مااست.

وی ادامه داد: من بازیکنانی می خواهم که برای تیم ملی بمیرند. من بازیکنانی می خواهم که هیچ وقت به تیم ملی پشت نکنند.

کارلوس کی روش در مورد بداخلاقی هایی که برخی بازیکنان ایرانی بعد از تمرین انجام داده اند گفت: در همه جای دنیا چنین بازیکنانی وجود دارند که عکس العمل های احساسی دارند به اتفاقات. این هم در ایران وجود دارد هم در همه فوتبال دنیا. ما باید با بازیکنان جوان مدارا کنیم اما باید محکم برخورد کنیم با بازیکنان جوان. این مسئله فقط در مورد بازیکنان نیست، در مورد مربیان و مدیران و سرمربیان هم در خارج از زمین وجود دارد.

وی افزود: بازیکنانی که سن و تجربه شان بیشتر از بازیکنان جوان است باید الگو باشند و تجربیاتشان را به بازیکنان جوان منتقل کنند. وقتی ما در تیم بازیکنانی نداریم که الگوی بازیکنان جوان بشوند اتفاق خوبی نیست. البته نقش مربی هم خیلی مهم است که بتواند نظم و انضباط را در تیم حاکم کند و اجازه چنین اتفاقاتی را ندهد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه آیا تضمین موفقیت این تیم در جام ملت های آسیا را می دهید گفت: هیچ قول و ضمانتی نمی دهم. هیچ مربی در دنیا نیست که بتواند در مورد یک بازی ضمانت بدهد. آنچه من قول می دهم این است که با تمام وجودمان مبارزه کنیم و در هر بازی فقط به فکر سه امتیاز باشیم. به کارم ایمان دارم و مسئولیت همه کارهایی که می کنم را برعهده می گیرم. ایران در دو سال اخیر بهتری تیم آسیا بوده اما اگر بیدار نشود در آینده پشیمان خواهد شد.

کارلوس کی روش در مورد دعوت نکردن از سیدمهدی رحمتی نیز گفت: من هیچ جبهه فکری منفی علیه مهدی رحمتی ندارم. برخی افراد هستند که نسبت به ایشان جبهه خاص دارند. بازهم می خواهم تکرار کنم که خیلی راضی هستم از بازیکنانی که در اختیار دارم. ولی هیچ شک و شبهه‌ای ندارم که اگر لازم باشد هر بازیکنی از جمله رحمتی و عقیلی را به خدمت خواهیم گرفت اما الان زمان آن است که از کسانی استفاده کنم که برای تیم ملی زحمت کشیده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به شما توصیه شده است مهرداد پولادی را از تیم ملی خط بزنید گفت: خیر هیچ پیشنهادی نشده است اما باید فکری برای حضور این بازیکن در تیم ملی کرد. ما به قوانین کشور احترام می گذارم اما خواهش می کنم که راهکاری را برای حل این مشکل پیش پای ما قرار بدهند.