برنامه‌های انتخاباتی‌مان را علنی نمی‌کنیم

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای دبیر مجمع نیروهای خط امام در گفت‌وگو با روزنامه آرمان از برنامه‌ریزی مجمع نیروهای خط امام و سایر گروه‌های اصلاح‌طلب برای حضور در انتخابات مجلس دهم خبر داد و اظهار داشت: بعضی جلسات برگزار می‌شود اما بسیاری برنامه‌ها نیز بنا بر این است که فعلا علنی نشود. اینکه به صراحت سال‌های ۷۷ و ۷۸ برنامه‌های اصلاح‌طلبان معرفی نمی‌شود، دلایلی دارد که مردم بهتر می‌دانند. اما برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود و شورای هماهنگی نیز فعالیت‌های خود را با انگیزه پیش می‌برد.

وی با بیان این‌که امیدواری زیاد است، ابراز عقیده کرد: ما تمام عوامل وحدت را در اختیار داریم و مجموعه احزاب اصلاح‌طلب در استان‌ها فعال هستند و نظر همه دوستان این است که محوریت با شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب باشد و بقیه دوستان باید از آنها تبعیت کنند.

دبیر مجمع نیروهای خط امام با بیان این‌که نسبت به اجماع بین احزاب اصلاح‌طلب برای انتخابات آینده مجلس و مجلس خبرگان رهبری بدبین نیستم، ادامه داد: در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، کمیته انتخابات تشکیل شده و هر تصمیمی که آنجا گرفته شود همه احزاب اصلاح‌طلب موظف به پیروی و حمایت از آن هستند.

هادی خامنه‌ای در رابطه با انتظارات اصلاح‌طلبان از دولت گفت: اصلاح‌طلبان در آن برهه از دولت روحانی حمایت کردند و این حمایت، حمایت تعیین‌کننده‌ای هم بوده است، انتظاراتشان هم طبیعتا این است که مسئولان اصلی افرادی ضداصلاحات نباشند؛ البته این به معنای آن نیست که اصرار داشته باشند حتما جزو اصلاحاتی‌های دوآتشه باشند ولی ضداصلاحات از نوع دولت قبل نباشد. آدم‌های امین، ‌کارشناس و کاردانی باشند که کارشان را بلدند.

وی ادامه داد: در بخش‌هایی برخی افراد به‌عنوان وزیر و مسئولان مناسب بودند و نظر اصلاحات تامین شده، اما طبیعتا صد درصد نبوده است. در زمان اصلاحات نیز نظراتشان صددرصد به خاطر موانعی که وجود دارد اجرا نمی‌شد.

دبیر مجمع نیروهای خط امام در رابطه با عملکرد وزارت کشور و در پاسخ به این سوال که آیا برای گرفتن مجوزها و … برای برگزاری مراسم و همایش اصلاح‌طلبان آزادتر بوده‌اند، تصریح کرد: در این زمینه به‌نظر می‌رسد همکاری وزارت کشور بسیار بهتر شده و مشکلات کمتری از سوی وزارت کشور برای ما ایجاد شده است.

هادی خامنه‌ای پیرامون انتقادات اصلاح‌طلبان در قبال عملکرد وزارت کشور و عدم‌تغییر بدنه این وزارتخانه اظهار داشت: این انتقاد درست و به جاست. ممکن است که این پاسخ داده شود که دولت کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد. طبیعی است که انتظار اصلاح‌طلبان برآورده نشده، اما کار دیگری هم نمی‌شود در این رابطه کرد.

وی در رابطه با برنامه اصلاحطلبان برای انتخابات مجلس خبرگان ابراز عقیده کرد: طبیعتا خواست ما این است که انسانهای شایسته و لایق به این نهاد بسیار مهم راه پیدا کنند که شایسته این جایگاه باشند و به وظایفشان عمل کنند، برای انتخابات دلمان میخواهد افراد شایسته را معرفی کنیم.