نامه‌ ۸ حزب به رئیس‌جمهور

به گزارش افکارنیوز، ابوالقاسم رئوفیان سخنگوی جبهه ایستادگی ایران اسلامی درباره وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: من نمی‌دانم چرا رئیس جمهور با انتخاب خود در این زمینه می‌خواهد به نوعی چالش بین مجلس و دولت به وجود آورد؛ البته در این زمینه لفظ مقابله را به کار نمی‌برم.

وی ادامه داد: فرد پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم از همان رده‌ای است که مجلس در گذشته محکم گفت نه؛ از روزی که نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم اعلام وصول شد، واکنش‌ها به این سمت رفت که مجلس احتمالاً به وی رأی اعتماد ندهد.

سخنگوی جبهه ایستادگی با اشاره به ارسال نامه‌ای با امضای ۸ حزب و گروه سیاسی به رئیس جمهور درباره وزیر پیشنهادی علوم گفت: من نامه‌ای را با امضای ۸ گروه و حزب سیاسی برای آقای روحانی تنظیم کرده و در این نامه خواستار معرفی فرد دیگری برای تصدی وزارت علوم شده‌ایم.

رئوفیان ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که وزیر علوم باید شاخص‌هایی همچون انقلابی بودن، مشی اعتدالی، دین مدار بودن و مدارج علمی بالا را داشته باشد و شخصیت شناخته شده‌ای در دنیا باشد و در مجلس نیز رأی بالایی داشته باشد و در بین نمایندگان مقبولیت داشته باشد.

وی افزود: مجلس تاکنون به ۲ وزیر پیشنهادی آقای روحانی رأی اعتماد نداده است و یک وزیر وی را استیضاح و عزل کرده است، بنابراین دولت باید از این سه حادثه درس گرفته و شخصیتی را معرفی می‌کرد که علاوه بر اینکه از جنس دانشگاه‌ است و سوابق کاری او مرتبط با حوزه وظیفه وزارت علوم است، از جایگاه قابل قبولی در مجلس برخوردار می‌شد تا بتواند با کسب رأی اعتماد بالا از مجلس در این دریای متلاطم، سکاندار کشتی وزارت علوم باشد ولی این اتفاق نیفتاد.

سخنگوی جبهه ایستادگی در خصوص علت اصرار رئیس جمهور برای معرفی چنین گزینه‌هایی اظهار داشت: من تصور می‌کنم فشارهایی موجب می‌شود که آقای رئیس جمهور به این تصمیم برسد.

رئوفیان با بیان اینکه مسئله، تنها گرفتن رأی اعتماد وزیر از مجلس نیست، گفت: مسئله، تعامل مثبت و مؤثر وزیری است که از مجلس برای اداره امور وزارتخانه با مجلس رأی اعتماد می‌گیرد البته ممکن است فردی با رأی ناپلئونی وزیر شود ولی او با مجلس مشکل خواهد داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم وزیر پیشنهادی علوم بتواند از مجلس رأی خوبی بگیرد تا دانشگاه‌ها قوام و انسجام را پیدا کنند چرا که از ابتدای دولت جدید تاکنون دانشگاه‌ها متلاطم بوده‌اند.

سخنگوی جبهه ایستادگی یادآور شد: شعار آقای روحانی اعتدال بود و وی باید در معرفی وزرای خود به مجلس مشی اعتدالی خود را نشان دهد نه اینکه بحث برانگیز شده و حاشیهها زیاد شوند، این موارد آسیب خواهد زد و ممکن است وزیر رأی اعتماد بگیرد ولی باید بعد از این بتواند با مجلس تعامل داشته باشد.