به گزارش افکارنیوز، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: مردم با ارائه صرفا کارت ملی و بدون دفترچه بیمه می توانند از خدمات بیمه در بیمارستانها استفاده کنند.

' انوشیروان محسین بندپی ' افزود: بحثجایگزینی دفترچه بیمه در ایران، عملا کلید خورد که فعلا در مرحله آزمایشی در هشت مرکز درمانی کشور و چهار بیمارستان در تهران انجام می شود.

وی اضافه کرد: مردم بدون نیاز به دفترچه می توانند با مراجعه به مراکز درمانی خدمات خود را دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه به جای دفترچه می توان از کارت ملی، موبایل، کارت هوشمند و غیره استفاده کرد، گفت: ممکن است سازمانی بگوید من کارت هوشمند می دهم و یا سازمانی مانند سازمان بیمه سلامت بگوید که چیزی نمی دهم و فرد با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانها تنها با ارائه شماره ملی می تواند از خدمات بیمارستان استفاده کند.

به گفته محسنی بندپی حدود ۷۰ میلیون دفترچه در کل کشور وجود دارد و سازمان بیمه سلامت نیز سالی ۱۴ میلیون و با توجه به ثبت نامی های جدید بالغ بر بیست میلیون دفترچه صادر می کند و سازمان تامین اجتماعی نیز به همین تعداد دفترچه بیمه دارد.

وی افزود: از آنجا که این پروژه بزرگی است، اجرای کامل آن کمی طول می کشد و قدم به قدم با شروع طرح پایلوت در سه بیمارستان کار را شروع کردیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: درحال حاضر در حوزه سرپایی ورود پیدا نمی کنیم و اول در حوزه بستری و بیمارستانها این کار را انجام می دهیم و بعد از یافتن مشکلات و اصلاح کردن آن، حوزه سرپایی را نیز پوشش می دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این موضوع که در حال تعامل با چند بیمارستان هستیم، گفت: البته باید بگویم که دفترچه را نیز عوض نمی کنیم بلکه مانند بانک که یک دفترچه داریم ولی چندان از آن استفاده نمی کنیم و با ارائه کارت از خدمات بانک بهره مند می شویم، دفترچه های بیمه درمانی نیز خواهیم داد.

محسنی بندپی ادامه داد: این دفترچه ها در آینده دیگر عملا استفاده نمی شوند و ممکن است از چرخه حذف شوند.